2018 MPB 16.13.512 - i5 vs i7
-
16.13.512 i5
Äänet:57 69,5 % -
16.13.512 i7
Äänet:25 30,5 %
-
- Äänestäjät yhteensä
cman-uk
Alkuperäinen juliste- 27. lokakuuta 2009
- 31. heinäkuuta 2018
13/16/512 pidetään 'suloisena pisteenä', mutta monet ovat valinneet i5-suorittimen i7:n sijaan. Miksi tämä on? Olen nähnyt kommentteja, joissa viitataan 'älä odota paljon enemmän valitsemalla i7:n'.
Omistajille 2018 MPB 16.13.512 minkä prosessorin valitsit ja miksi?
QCassidy352
- 20. maaliskuuta 2003
- Bay Area
- 31. heinäkuuta 2018
cman-uk sanoi: Odotan (11 päivää ja lisää) vuoden 2018 MPB 13/16/512 i7:n saapumista ja sillä välin olen tehnyt seuraavat havainnot MR:stä:Kuten aina, se riippuu siitä, mihin käytät sitä, mutta lyhyt vastaus on, että monet tehtävät tyypilliselle käyttäjälle eivät tule löytämään neliytimistä i5:tä rajoittavaksi tekijäksi. i5 voi myös toimia viileämmin.
13/16/512 pidetään 'suloisena pisteenä', mutta monet ovat valinneet i5-suorittimen i7:n sijaan. Miksi tämä on? Olen nähnyt kommentteja, joissa viitataan 'älä odota paljon enemmän valitsemalla i7:n'.
Omistajille 2018 MPB 16.13.512 minkä prosessorin valitsit ja miksi?
Rouva.
to
- 14. maaliskuuta 2009
- 31. heinäkuuta 2018
https://en.wikichip.org/wiki/intel/cores/coffee_lake_u
Se on vain, että Apple laittoi rasvan lisäyksen i5 -> i7 -päivitysvaihtoehdolle suhteessa omiin kuluihinsa. Jos haluat parasta, sinua kaivetaan hieman - ei mitään uutta!
maflynn
Moderaattori
Henkilökunnan jäsen- 3. toukokuuta 2009
- Boston
- 31. heinäkuuta 2018
cman-uk sanoi: Omistajille 2018 MPB 16.13.512 minkä prosessorin valitsit ja miksi?Se ei ole se, mihin muut ihmiset sitä käyttävät, vaan koneen määrittämisestä tarpeitasi vastaavaksi. Mikä on sen käyttötarkoitus?
SSD-GUY
- 20. syyskuuta 2012
- Tähtienvälinen
- 31. heinäkuuta 2018
Rouva.
to
- 14. maaliskuuta 2009
- 31. heinäkuuta 2018
SSD-GUY sanoi: Onko olemassa vertailuarvoja, jotka osoittavat, että i5:n akunkesto on parempi kuin 13 tuuman i7:n?Käyttötavoista riippuen ei ole mahdotonta, että se voisi olla päinvastoin, koska i7:t ovat ylin 'binned' pii, joka pärjää hieman pienemmällä jännitteellä.
Patcell
to
- 8. elokuuta 2016
- Bergenin piirikunta, NJ
- 31. heinäkuuta 2018
frou sanoi: Käyttötavoista riippuen ei ole mahdotonta, että se voisi olla päinvastoin, koska i7s on ylin 'binned' pii, joka pärjää hieman pienemmällä jännitteellä.Tämä on totta. Pohjimmiltaan ero kaikkien prosessoritasojen välillä tietyssä sukupolvessa on se, että nopeammat prosessorit on 'binned' laadukkaammiksi. Kun keität sen, se tarkoittaa periaatteessa sitä, että korkeampi binned CPU (tässä tapauksessa i7) pystyy toimimaan korkeammalla kellotaajuudella pysyen samalla TDP:llä. Teoriassa tällä ei pitäisi olla vaikutusta lämmöntuotantoon, koska TDP pysyy samana.
Askeleen pidemmälle, kuten edellinen juliste mainitsi, on mahdollista, että i7 saattaa todellakin toimia viileämmin ja käyttää vähemmän virtaa, koska se on laadukkaampi. Ainakin i5:llä ja i7:llä ei pitäisi olla eroa lämmöntuotannossa tai akun käyttöiässä. Tämä on minun käsitykseni suorittimen suunnittelijan kanssa käydyn keskustelun jälkeen.
Tästä huolimatta en henkilökohtaisesti usko, että i5:n ja i7:n välinen ero 13 tuuman mallissa on päivityshinnan arvoinen.
Rouva.
to
- 14. maaliskuuta 2009
- 31. heinäkuuta 2018
cman-uk
Alkuperäinen juliste- 27. lokakuuta 2009
- 31. heinäkuuta 2018
maflynn sanoi: Se ei ole se, mihin muut ihmiset sitä käyttävät, vaan koneen määrittämisestä tarpeitasi vastaavaksi. Mikä on sen käyttötarkoitus?
Kysymykseesi:
Perusteet: median raskas web-selaaminen, tekstinkäsittely, Excel jne.
Harrastus: Lightroom, Photoshop, iMovie ja Premiere Pro - 4K-editointiin, mutta painotan harrastusvideoita ammattimaisten tarpeiden sijaan
Ensimmäiseen kommenttiisi:
Päädyin siihen, että hankin parhaat tekniset tiedot, joihin sinulla on varaa. Minulle asetettiin 16 Gt 512 Gt (edellinen MBP:ni oli määritetty 8 Gt ja 256 Gt, joten tiesin, että sekä RAM- että SSD-muistia oli lisättävä aiemman käytön ja tulevan varmistuksen perusteella), ja päätin, että voisin venyttää i7:ään - jälleen tulevaisuuden varmennusta varten. '. C
Codeseven
to
- 31. joulukuuta 2008
- 31. heinäkuuta 2018
Minusta hän hankkii Macin. 13 MBP on ehdotettu loistavaksi vaihtoehdoksi, 16 Gt muistia, 512 SSD varmasti. Minun huolenaiheeni, kuten cman-uk:n kohdalla, on i5 vai i7?
Marketh
- 21. heinäkuuta 2018
- Manchester, Iso-Britannia
- 31. heinäkuuta 2018
macnmac
to
- 18. kesäkuuta 2017
- Apple Park
- 31. heinäkuuta 2018
jerryk
Osallistuja
- 3. marraskuuta 2011
- SF Bay Area
- 31. heinäkuuta 2018
Ensinnäkin suorituskyvyn kasvu on vaatimatonta hintojen nousuun nähden.
Toiseksi lämmöntuotannon lisääntyminen aiheutti kuristuksen. Ja tämä ei ole tapahtunut vain MBP:issä
Minulla ei ole aavistustakaan, pitääkö kuristus totta nykyisen prosessorierän kohdalla, mutta voitot ovat edelleen vaatimattomia vertailuissa. Joten jos saisin 13-tuuman, nojaisin kohti i5:tä.
justinf77
to
- 18. toukokuuta 2003
- 31. heinäkuuta 2018
Lisäksi i5 toimii yleensä viileämmin ja sen akku kestää paremmin kuin i7. Tästä syystä Apple käyttää i5:tä akun keston markkinointinumeroihin ja i7:ää suorituskyvyn markkinointinumeroihin. Ero on kuitenkin pieni, mutta 20 minuutin ylimääräinen akunkesto on minulle hyödyllisempää kuin se harvinainen kerta, kun voin hyötyä muutamasta sekunnista, joka säästyy tehtävään i7:n kanssa.
cman-uk
Alkuperäinen juliste- 27. lokakuuta 2009
- 31. heinäkuuta 2018
Kuunnellaanpa i7-miehistöä... V
vtgeek
- 21. syyskuuta 2012
- 31. heinäkuuta 2018
Olen täysin samaa mieltä ydin i5,16 Gt RAM-muistista, 512 Gt SSD:stä, joka on 13 tuuman tuotesarjan suosikkipaikka.
Minulle, kun korjaan muiden ihmisten tietokoneita, virtuaalikoneita, olisin tilannut sen koneen paitsi 1 Tt:n SSD-levyllä. Paikallisessa omenakaupassani oli kuitenkin konfiguraatio varastossa i7:n kanssa. Kutsu i7:tä ostokseni impulssiosuudeksi. Sen hinta nyt yhdessä prosessorin päivityksen kanssa...
En usko, että se on virheellinen toimenpide nykyisen Touch Bar MacBook Pron tuotevalikoiman kanssa suorituskyvyn näkökulmasta. Se on ensimmäinen kone 20 koneesta, jolle olen ostanut AppleCaren.
Wags
- 5. maaliskuuta 2006
- Nebraska, Yhdysvallat
- 31. heinäkuuta 2018
Lennyvalentin
- 25. huhtikuuta 2011
- 31. heinäkuuta 2018
cman-uk sanoi: Kuunnellaanpa i7:n miehistöä...No, toiset voivat tietysti tuntea eri tavalla, mutta asetan grafiikan suorituskyvyn etusijalle, ja paras GPU on i7:ssä, joten siinä mennään. Kuten joku mainitsi, i7 saa täyden L2-välimuistin; Aiemmin GPU saattoi käyttää CPU L2:ta puskurina ulkoisen muistiliikenteen vähentämiseksi (joka on hidasta kannettavassa tietokoneessa), mutta nykyään muistissa saattaa olla enemmän tilaa erilliselle grafiikkavälimuistille. myös 128 Mt Crystalwell eDRAM -siru, joten ehkä prosessorin L2 irrottaminen ei ole enää tarpeen.
Olen utelias näkemään vihdoin kuinka tavarat toimivat nykyaikaisella integroidulla grafiikalla. Nykyisen MBP:n hiekkasilta iGPU luottaa vain sen pää-DRAM-muistiin, joka on hidas tämän päivän standardilla 1333 MT, joten grafiikkasuorituskyky oli erittäin heikkoa verkkokalvon ulkopuolisilla 1280 * 800 pikselillä. Se on alhainen rezsi tänään, iphoneissa on nykyään enemmän pikseleitä chrissakesille, ja se oli hirvittävän hidasta. Kun tietokone oli suhteellisen uusi, pystyin todella pelaamaan sillä WoWia, jos tyrmäsin asetukset; Muistan tehneeni päivittäisiä seikkailuja Deepholmessa Cataclysm-aikakaudella kannettavallani, istuneeni kahvilassa jaetun puhelimeni nettiyhteyttä käyttäen, mutta vuosien kuluessa ja pelin vaativuuden myötä suorituskyky romahti. Nyt WoW ei edes käynnisty enää. 'Näytönohjainkorttiasi ei tueta', se sanoo. Hyvin, kiitos, Obama! LOL
Joten toivon, että saan omani itse asiassa tänään, koska tilauksestani on nyt kulunut yli kaksi viikkoa, ja minulle sanottiin '1-2 viikkoa'. Mutta en pidätä hengitystäni, koska en ole koskaan niin onnekas. Joten... meh. LOL
ylös ja alas
to
- 10. huhtikuuta 2017
- 31. heinäkuuta 2018
cman-uk sanoi: Mielenkiintoista on, että suurin osa tähän mennessä tulleista vastauksista on pro i5:tä, ja silti kysely osoittaa tällä hetkellä 42% i7:n puolesta - ei merkityksetön osa.Rakastan i7:ääni. Se on erittäin nopea ja näppärä, ja toimii siististi. Fanini tuskin koskaan juokse kevyiden tehtävien, kuten verkkoselailun, kanssa. (0RPM) Prosessorin läheisyyslämpötilat ovat keskimäärin 28-38. Ja akun kesto on ollut hyvä, mitä odotin riippuen siitä, mitä teen. Olen huomannut, että 2-3 napsautuksella alle 100 %:n kirkkauden akun kesto ei putoa. Mielestäni niiden näyttöjä on parannettu tehokkuusosastolla vuodesta 2012 lähtien.
Kuunnellaanpa i7-miehistöä...
En väitä, etteikö i5 olisi samanlainen tai sama. Mutta en ole katunut, enkä ole toistaiseksi aiheuttanut ongelmia i7:n kanssa.
tonyz123456
- 4. huhtikuuta 2017
- 31. heinäkuuta 2018
Uusi_Mac_Smell
- 17. lokakuuta 2016
- Shanghai
- 31. heinäkuuta 2018
Codeseven sanoi: Ei kaapata cman-uk:n ketjua, mutta tämä on ajankohtainen aihe myös minulle, eli 13 MBP i5 vs i7. Minun tapauksessani autan ystävää valmistautumaan yliopistoon Isossa-Britanniassa. Hän opiskelee arkkitehtisuunnittelua. Huomautuksia tästä karkeasta viittaa tietokoneeseen, jossa on vähintään 16 Gt muistia, 500+ HD ja 'nopea' prosessori. Käytetyt ohjelmistot ovat Adobe Creative Suite, Vectorworks ja Rhino. Hänen professorinsa sanoo, että hän henkilökohtaisesti pitää Mac-tietokoneista, mutta hän saa enemmän vastinetta rahoilleen PC:llä (luulen myös, että nuo tietokoneohjelmat ovat kaikki PC-pohjaisia? Tosin hän voisi käyttää BootCampia karkeasti).
Minusta hän hankkii Macin. 13 MBP on ehdotettu loistavaksi vaihtoehdoksi, 16 Gt muistia, 512 SSD varmasti. Minun huolenaiheeni, kuten cman-uk:n kohdalla, on i5 vai i7?
Mainitut ohjelmistot ovat MacOS-käyttöjärjestelmässä. Olisin kuitenkin hyvin yllättynyt kuullessani, että he opiskelevat arkkitehtuuria eivätkä käytä AutoCADia ja 3DS MAXia - nämä ovat enemmän tai vähemmän alan standardeja, samat kuin PhotoShop jne. Heidän kannattaisi käyttää Windows-tietokonetta ja käyttää Autodesk-ohjelmistoa, se sopeutuisi paremmin työpaikalle, koska kaikki edellyttävät, että sinulla on jonkin verran ymmärrystä AutoCAD/3DS MAXista, heillä olisi todennäköisesti hyvä tietää Vectorworks, mutta vain hyvin pienet itsenäiset yritykset käyttäisivät tätä. Ajatuksena joka tapauksessa, mutta olet paras oppimisohjelmisto, jota käytät ammattimaailmassa kurssin jälkeen.
Muuten haluat kunnollisen prosessorin, et tarvitse parasta saatavilla olevaa - se on vain yliopistokurssi, ei varsinaisesti pilvenpiirtäjän mallintamista. GPU on hyvä hankkia keskinkertainen. Henkilökohtaisesti suosittelen samanlaista asennusta, koska 16 Gt RAM/SSD on mitä haluat, 256 Gt on hyvä, 512 Gt on parempi ja vähintään i5-prosessori.
Macin ostaminen on äärimmäistä luksusta, varsinkin jos he harkitsevat Windowsin asentamista suoraan siihen. Maksat paljon rahaa ominaisuuksista, joita et käytä. Eikä yliopisto ole halpaa, ne rahat käytetään paljon paremmin muualla.
Lisäksi missä tahansa suolansa arvoisessa yliopistostudiossa on tietokonestudio täynnä tietokoneita, jotka on asennettu suorittamaan tätä ohjelmistoa. Yliopiston jälkeen he eivät juurikaan tarvitse sitä kannettavaa tietokonetta, koska mikä tahansa yritys, jossa he työskentelevät, tarjoaa PC:n ( näen harvoin Macia tässä maailmassa). Suosittelen siis vahvasti, ellei rikas, hankkimaan vain 'kunnollisen' Windows-kannettavan, kaikki noin 1200 punnan hinta on enemmän kuin tarpeeksi, ja ne ovat kunnossa. Muuten tarvitset 15 tuuman, ja peruspäivityksillä + AC:n hinta on lähempänä 3000 puntaa. Jotain, joka on paperipaino kurssin lopussa ja josta on vähän hyötyä kurssin aikana.
Onnea!
Rouva.
to
- 14. maaliskuuta 2009
- 1. elokuuta 2018
Lennyvalentin sanoi: Olen utelias näkemään vihdoin, kuinka tavara toimii nykyaikaisella integroidulla grafiikalla.Minulla on ehkä irrationaalinen rakkaus hyvään integroituun grafiikkaan. Yleinen käsite System-On-A-Chip/Package on aivan liian siisti.
Tarkista se, siellä on EDRAM kiinnitetty CPU/GPU:ta vastaan ja Northbridge (alias PCH) myös samassa paketissa.
Näytä mediakohde ' data-single-image='1'>
Näytä mediakohde ' data-single-image='1'>
Lennyvalentin
- 25. huhtikuuta 2011
- 1. elokuuta 2018
frou sanoi: Tarkista se, siellä on EDRAM-muisti prosessoria/GPU:ta vasten ja Northbridge (alias PCH) myös samassa paketissa.Se ON erittäin siisti, kompakti muotoilu, eikö vain? Reaktiot:Rouva. B
buran-energia
- 9. lokakuuta 2017
- 1. elokuuta 2018
cman-uk sanoi: Odotan (11 päivää ja lisää) vuoden 2018 MPB 13/16/512 i7:n saapumista ja sillä välin olen tehnyt seuraavat havainnot MR:stä:
13/16/512 pidetään 'suloisena pisteenä', mutta monet ovat valinneet i5-suorittimen i7:n sijaan. Miksi tämä on? Olen nähnyt kommentteja, joissa viitataan 'älä odota paljon enemmän valitsemalla i7:n'.
Omistajille 2018 MPB 16.13.512 minkä prosessorin valitsit ja miksi?
En pidä kannettavissa tietokoneissa kuumuudesta, korkeista prosessorin lämpötiloista ja tuulettimen melusta. En löytänyt viimeaikaisia testejä, mutta olen valmis lyömään vetoa, että kuormitettu i7, vaikka niillä on sama TDP, lämmittää kannettavaa ja kuluttaa enemmän akkua. Eli käyttäisin i5:tä.
maflynn
Moderaattori
Henkilökunnan jäsen- 3. toukokuuta 2009
- Boston
- 2. elokuuta 2018
buran-energia sanoi: kannettavat tietokoneet ovat lämpöä, korkeat prosessorin lämpötilat ja tuulettimen meluOlen samaa mieltä molemmista asioista, omistin Razer 15' kannettavan ja lämpötilat olivat hieman paremmat kuin MBP:ssäni, mutta fanit olivat paljon havaittavissa. Vihasin sitä, yritin kaikenlaisia asioita ja onnistuin jossain määrin vähentämään ääntä, mutta lisääntyneen lämmön kustannuksella.
Minulla on 15' MBP konfiguroitu, joten se on paljon hiljaisempi ja lämpö ei ole niin paha moniin tehtäviini.
Suosittu Viestiä