Yebubbleman
Alkuperäinen juliste- 20. toukokuuta 2010
- Los Angeles, CA
- 26. joulukuuta 2020
Periaatteessa Intel Macissa, joka on yhteensopiva (ja muuten käynnissä) macOS Big Surin kanssa, kun käytetään Command+Option+R käynnistystä uusimpaan tuettuun käyttöjärjestelmän palautuskäyttöjärjestelmään Internet Recoveryn kautta, macOS Catalina on käyttöjärjestelmä, johon se laskeutuu, ei Big Sur.
Näin ei aiemmin ollut kyseisissä Maceissa, mutta tämä näyttää hieman tuoreelta (ehkä macOS Big Sur 11.1:n julkaisun jälkeen).
Tähän mennessä olen kohdannut tämän MacBookissa (Retina, 12 tuuman, 2017), MacBook Airissa (13 tuuman, vuoden 2013 puoliväli) ja MacBook Airissa (13 tuuman, alkuvuosi 2014). Kaikki kolme ovat ehdottomasti yhteensopivia macOS Big Surin kanssa ja niitä tuetaan.
Onko kenelläkään muulla ollut tällaista ja jos on, niin millä koneilla? Tietääkö kukaan mistä tämä johtuu tai miksi näin tapahtuu?
Fishrrman
- 20. helmikuuta 2009
- 26. joulukuuta 2020
Tämän sanottuani mietin, onko 'internet-palautus' ollut poistettu Big Surista kokonaan? Voisiko joku oikaista minua tässä...?
Yebubbleman
Alkuperäinen juliste- 20. toukokuuta 2010
- Los Angeles, CA
- 27. joulukuuta 2020
Fishrrman sanoi: Muistan lukeneeni (jostain), että uudet m1 Macit eivät voi tehdä 'Internet-palautusta'. Jos olen väärässä, korjatkaa muut.
Tämän sanottuani mietin, onko 'internet-palautus' ollut poistettu Big Surista kokonaan? Voisiko joku oikaista minua tässä...?
M1 Macit eivät voi tehdä Internet-palautusta. Puhun kuitenkin yksinomaan Intel Maceista (puhumattakaan Intel Maceista, jotka pystyivät palauttamaan Internet-palautuksen Big Suriin vain kolme viikkoa sitten!). C
chabig
- 6. syyskuuta 2002
- 27. joulukuuta 2020
Yebubbleman
Alkuperäinen juliste- 20. toukokuuta 2010
- Los Angeles, CA
- 28. joulukuuta 2020
chabig sanoi: Nollasin Intel 2019 MacBook Proni tänään vaihtoa varten. Kyllä, cmd-opt-R asensi Catalinan. Minun tapauksessani sillä ei ollut väliä. Jos olisin halunnut Big Surin, olisin suorittanut päivityksen Catalinasta.Aivan, ja tämä on nykyinen USB-vapaa ratkaisu. Mutta se kaksinkertaistaa ajan, joka kuluu päästäksesi uusimpaan käyttöjärjestelmään. Vaihdon tapauksessa sillä ei ole väliä, koska varmasti mikä tahansa myymälä, johon myyt, pyyhkii ja tekee mitä tahansa sisäisen aseman kanssa. Jos myyn Macin jollekulle (kuten suunnittelin tekeväni edellä mainitulla 2017 12' MacBookillani), haluan ladata käyttöjärjestelmän, joka on tällä hetkellä tuettu (sulkeen pois High Sierran) enkä roskaa ( sulkemalla pois sekä High Sierran että Catalinan). Mojaven saaminen sinne, varsinkin kun portit eivät ole iso hyödyke koneessa, olisi ollut tuskaa, joten Internet Recovery oli järkevin. Mutta se oli silti kaksivaiheinen prosessi. Olen vain kiitollinen siitä, että startosinstallissa on -eraseinstall-merkki, jonka avulla voin pyyhkiä aseman ja asentaa käyttöjärjestelmän uudelleen itse päivityksen asennusohjelmasta. Ilman sitä Catalina-then-Big-Sur -kiertotavan käyttäminen olisi ollut todella ärsyttävää.
Fishrrman
- 20. helmikuuta 2009
- 28. joulukuuta 2020
a. Sinulla on oltava INTEL (ei m1) Mac, jossa oli alun perin Catalina tai aikaisempi...
ja
b. Sinun on päivitettävä Big Suriin.
Kysymykseni:
JOS käynnistät uudelleen INTERNET-palautukseen (komento OPTION R käynnistyksen yhteydessä)
sitten
Pääsetkö 'Big Sur Internet -palautukseen'
tai
Pääsetkö 'Catalina-internetpalautukseen'
???
MIKSI Minä pyydän:
Yritämme selvittää, käynnistyykö Intel Mac, joka on päivitetty Catalinasta Big Suriin, Internet-palautuksen Big Sur -versioon vai vain takaisin Catalina-versioon.
Tämä tukisi edellä olevaa olettamustani, että Big Surilla EI ole enää ollenkaan 'Internet-palautus'-ominaisuuksia, ei m1-Mac- TAI Intel Mac -tietokoneissa.
(Voin olla täysin väärässä, kun pyydän empiirisiä todisteita). C
chabig
- 6. syyskuuta 2002
- 28. joulukuuta 2020
Mitä tulee hypoteesiisi, en tiedä, kuinka Big Surin mukana toimitettavien koneiden Internet-palautus ei voisi olla mahdollista. Epäilen, että tämä on jonkinlainen väliaikainen häiriö, jonka Apple selvittää.
Fishrrman
- 20. helmikuuta 2009
- 28. joulukuuta 2020
'Miten hypoteesiisi tulee, en tiedä, miten Big Surin mukana toimitettujen koneiden Internet-palautus ei voisi olla mahdollista. Epäilen, että tämä on jonkinlainen väliaikainen häiriö, jonka Apple selvittää.
Minun täytyy olla eri mieltä.
TIEDÄMME, että m1 Macit eivät enää suorita Internet-palautusta, ja että Apple näyttää poistaneen tällaisen ominaisuuden tarkoituksella. Ja tietysti he vaativat Big Surin.
Mutta edes Intel Macissa (kuten olet dokumentoinut), Big Sur -asennus ei salli Internet-palautusta (ainakaan 'Internet-palautusta', joka asentaa Big Surin uudelleen).
Sen sijaan saat Internetin palautuksen 'viimeisen version', joka oli mahdollista -- Catalina -- koska ilmeisesti 'päivitys' Big Suriin 'jättää paikoilleen' taltion/säilön (tai mikä se on), joka mahdollisti Internet-palautuksen käyttöjärjestelmän vanhemmat versiot.
Mutta jälleen kerran, tunnen, että Big Surissa (oli sitten Intel- tai m1-versio) itsessään EI ole sisäänrakennettua 'Internet-palautuskykyä'.
Saatan olla väärässä.
Mutta minusta näyttää siltä, että Applen visio 'Mac OS:n tulevaisuudesta' EI HALUA 'Internet-palautuksen' käsitettä olevan käyttäjän saatavilla. Täydellinen 'palauttaminen' m1-Macissa näyttää olevan tehty tarkoituksella vaikeaksi tai ehkä jopa mahdottomaksi (ainakin mahdotonta ilman lopulta ilmestyviä kolmannen osapuolen hakkereita).
Jälleen vain [kouluttamaton] havaintoni. C
chabig
- 6. syyskuuta 2002
- 28. joulukuuta 2020
Fishrrman sanoi: TIEDÄMME, että m1-Macit eivät enää suorita Internet-palautusta, ja että Apple näyttää poistaneen tällaisen ominaisuuden tarkoituksella.En seuraa sinua täällä. Tiedämme, että M1 Maceissa on sisäänrakennettu macOS Recovery, ja yksi macOS Recoveryn sovelluksista asentaa Big Surin uudelleen Internetin kautta. Ainoa ero, jonka näen tämän ja Intel-koneiden välillä, on se, että Intel-koneet käynnistyvät Internetin kautta, kun taas M1 Mac -tietokoneissa on ilmeisesti sisäänrakennettu macOS-palautuskoodi.
Käytä macOS Recovery -ohjelmaa Macissa Applen silikonilla
Opi käyttämään macOS Recovery -ohjelmaa Macissa Applen silikonilla. support.apple.comFishrrman
- 20. helmikuuta 2009
- 28. joulukuuta 2020
Internet-palautuksen avulla (erääntyen 'palautusosiosta') voit käynnistää Macin verkon kautta ja sitten TYHJENNÄ TÄYSIN sisäisen aseman ja aloittaa alusta. Tai 'kloonaa' varmuuskopio 'tyhjälle' asemalle.
Näyttää siltä, että tätä kykyä ei enää ole m1 Macien ja Big Surin kanssa. Ainakin 'keskivertokäyttäjälle'. Palautusosion avulla voit asentaa käyttöjärjestelmän uudelleen, mutta et VOI 'pyyhkiä' itse sisäistä asemaa (vain osiota, johon käyttöjärjestelmä on menossa).
Tästä syystä CarbonCopyClonerin Mike Bombichin raportoimat ongelmat. Vaikka hän todennäköisesti saa ne ratkaistua aikanaan.
Uskon, että koko asema voidaan tyhjentää, mutta ne eivät ole helppoja. C
chabig
- 6. syyskuuta 2002
- 28. joulukuuta 2020
Apple_Robert
- 21. syyskuuta 2012
- Useiden kirjojen keskellä.
- 28. joulukuuta 2020
Fishrrman sanoi: chabig kirjoitti:Intel Mac Big Surilla pystyy suorittamaan Internet-palautuksen, joka tarjoaa Big Surin. Suoritin toimenpiteen Mac minissäni (2018).
'Miten hypoteesiisi tulee, en tiedä, miten Big Surin mukana toimitettujen koneiden Internet-palautus ei voisi olla mahdollista. Epäilen, että tämä on jonkinlainen väliaikainen häiriö, jonka Apple selvittää.
Minun täytyy olla eri mieltä.
TIEDÄMME, että m1 Macit eivät enää suorita Internet-palautusta, ja että Apple näyttää poistaneen tällaisen ominaisuuden tarkoituksella. Ja tietysti he vaativat Big Surin.
Mutta edes Intel Maceissa (kuten olet dokumentoinut), Big Sur -asennus ei salli Internet-palautusta (ainakaan 'Internet-palautusta', joka asentaa Big Surin uudelleen).
Sen sijaan saat Internetin palautuksen 'viimeisen version', joka oli mahdollista -- Catalina -- koska ilmeisesti 'päivitys' Big Suriin 'jättää paikoilleen' taltion/säilön (tai mikä se on), joka mahdollisti Internet-palautuksen käyttöjärjestelmän vanhemmat versiot.
Mutta jälleen kerran, tunnen, että Big Surissa (oli sitten Intel- tai m1-versio) itsessään EI ole sisäänrakennettua 'Internet-palautuskykyä'.
Saatan olla väärässä.
Mutta minusta näyttää siltä, että Applen visio 'Mac OS:n tulevaisuudesta' EI HALUA 'Internet-palautuksen' käsitettä olevan käyttäjän saatavilla. Täydellinen 'palauttaminen' m1-Macissa näyttää olevan tehty tarkoituksella vaikeaksi tai ehkä jopa mahdottomaksi (ainakin mahdotonta ilman lopulta ilmestyviä kolmannen osapuolen hakkereita).
Jälleen vain [kouluttamaton] havaintoni.
MrMacintoshBlogi
- 21. syyskuuta 2009
- Chicago, IL
- 30. joulukuuta 2020
Suosittu Viestiä