Luca Allard
Alkuperäinen juliste- 5. syyskuuta 2020
- 5. syyskuuta 2020
Luin sitten jonkin viestin, jossa sanottiin, että jos määritän sen kuten tein lopussa, käyttäisin yhtä kanavaa kaksoiskanavan sijaan. Onko tämä totta? Mistä minä tietäisin? Voinko tarkistaa?
Kaikki neuvot tai kommentit olisivat erittäin tervetulleita.
casperes1996
- 26. tammikuuta 2014
- Horsens, Tanska
- 5. syyskuuta 2020
Lahjoitus
Keskeytetty
- 2. marraskuuta 2014
- 5. syyskuuta 2020
casperes1996 sanoi: Kyllä, tämä on totta - Pankki 1 ja 3 ovat yksi kanava, pankki 2 ja 4 on toinen kanava. - Muistin benchmarkin tekeminen saattaa antaa sinulle konkreettisempia yksityiskohtia mahdollisesta nopeuserosta. Laajenna napsauttamalla...
Ei, se ei ole oikein.
OP, kanava 1 ja 2 ovat sama kanava ja kanavat 3 ja 4 ovat sama kanava. Jos sinulla on 8 Gt jokaisessa paikassa, sinun pitäisi saada kaksikanavainen. Mutta pidän paikat 1 ja 3 joko sekä Applen että 2 ja 4 molemmat OWC:nä enkä sekoittaisi niitä keskenään.
Jos katsot Järjestelmä > Muisti ja katsot paikkoja, näet kaikki 4 paikkaa, joissa on kanava suluissa. Kanava A paikoille 1 ja 2 ja kanava B paikoille 3 ja 4. Jos käytät vain 2 muistitikua, haluat joko täyttää 1 ja 3 tai 2 ja 4 saadaksesi kaksikanavaisen kanavan. Niin kauan kuin kaikki neljä paikkaa lukevat 2667 MHz, saat kaksikanavaisen, koska jokainen kanava on täynnä muistia.
casperes1996
- 26. tammikuuta 2014
- Horsens, Tanska
- 5. syyskuuta 2020
Donnation sanoi: Ei, se ei ole oikein.
OP, kanava 1 ja 2 ovat sama kanava ja kanavat 3 ja 4 ovat sama kanava. Jos sinulla on 8 Gt jokaisessa paikassa, sinun pitäisi saada kaksikanavainen. Mutta pidän paikat 1 ja 3 joko sekä Applen että 2 ja 4 molemmat OWC:nä enkä sekoittaisi niitä keskenään.
Jos katsot Järjestelmä > Muisti ja katsot paikkoja, näet kaikki 4 paikkaa, joissa on kanava suluissa. Kanava A paikoille 1 ja 2 ja kanava B paikoille 3 ja 4. Jos käytät vain 2 muistitikua, haluat joko täyttää 1 ja 3 tai 2 ja 4 saadaksesi kaksikanavaisen kanavan. Niin kauan kuin kaikki neljä paikkaa lukevat 2667 MHz, saat kaksikanavaisen, koska jokainen kanava on täynnä muistia. Laajenna napsauttamalla...
... Sanotte, että kirjoittamani ei ole oikein, ja sitten toistat sen, mitä sanoin?
Lahjoitus
Keskeytetty
- 2. marraskuuta 2014
- 5. syyskuuta 2020
casperes1996 sanoi: ... Sanotteko, että kirjoittamani ei ole oikein, ja sitten toistat sen, mitä sanoin? Laajenna napsauttamalla...
Sanoit, että pankki 1 ja 3 ovat yksi kanava ja 2 ja 4 yksi kanava, ja se ei ole oikein. Pankki 1 ja 3 ovat kaksi kanavaa ja 2 ja 4 kaksi kanavaa.
casperes1996
- 26. tammikuuta 2014
- Horsens, Tanska
- 5. syyskuuta 2020
Donnation sanoi: Sanoit, että pankki 1 ja 3 ovat yksi kanava ja 2 ja 4 yksi kanava, ja se ei ole oikein. Pankki 1 ja 3 ovat kaksi kanavaa ja 2 ja 4 kaksi kanavaa. Laajenna napsauttamalla...
Tavallinen iMac ei ole nelikanavainen. Sanoit sen jo aiemmin viestissäsi. Odota... Odota... Ei odota, olet oikeassa, sekoitin asian, anteeksi. Anteeksi, tarkoitin sanoa, että pankki 1 ja 2 sekä 3 ja 4 ovat kumpikin kanava, joten 1 ja 3 ja 2/4 muodostaisivat kumpikin kaksikanavaisen asennuksen.
Olet täysin oikeassa, pahoitteluni, anteeksi vielä kerran. Aivopieru puolestani SISÄÄN
vartija
- 18. elokuuta 2008
- 5. syyskuuta 2020
Lahjoitus
Keskeytetty
- 2. marraskuuta 2014
- 5. syyskuuta 2020
casperes1996 sanoi: Tavallinen iMac ei ole nelikanavainen. Sanoit sen jo aiemmin viestissäsi. Odota... Odota... Ei odota, olet oikeassa, sekoitin asian, anteeksi. Anteeksi, tarkoitin sanoa, että pankki 1 ja 2 sekä 3 ja 4 ovat kumpikin kanava, joten 1 ja 3 ja 2/4 muodostaisivat kumpikin kaksikanavaisen asennuksen.
Olet täysin oikeassa, pahoitteluni, anteeksi vielä kerran. Aivopieru puolestani Laajenna napsauttamalla...
Haha, ei hätää. Kippis! SISÄÄN
Whiteman007
- 21. joulukuuta 2008
- 5. syyskuuta 2020
Luca Allard sanoi: Sain uuden 2020 iMac 27':n tehdasasennettuna 16 Gt RAM-muistia. Ostin 2 8 Gt OWC-muistia. Sekä Applen tehtaan ram ja OWC ram olivat 2667MHz. Aluksi asensin ne 1 & 3 -paikkaan (Apple) ja 2 & 4 -paikkaan (OWC). RAM-muisti näytti sitten 32 Gt taajuudella 2133 MHz. Sitten jätin Applen RAM-muistin paikoissa 1 ja 2 ja OWC RAM-muistin paikoissa 3 ja 4. Järjestelmän tarkistus sanoi sitten, että minulla on 32 Gt RAM-muistia 2667 MHz:n taajuudella.suorita nörttipenkki tarkistaaksesi. @Azrael9:ssä on samat asetukset kuin minulla i9:ssä, 5700 XT:ssä ja hänen geekbench oli 5k, kun taas minun oli lähellä 10k. koska hän sekoitti Apple ramia kolmannen osapuolen kanssa vuoden 2020 imacsissa ja hävisi kaksintaistelukanavan, mutta säilytti 2667 nopeuden
Luin sitten jonkin viestin, jossa sanottiin, että jos määritän sen kuten tein lopussa, käyttäisin yhtä kanavaa kaksoiskanavan sijaan. Onko tämä totta? Mistä minä tietäisin? Voinko tarkistaa?
Kaikki neuvot tai kommentit olisivat erittäin tervetulleita. Laajenna napsauttamalla...
pohjimmiltaan et sekoita kolmatta osapuolta Apple ramiin. koska menetät joko 2667-nopeuden ja menetät kaksintaistelukanavan tai pidät deul-kanavan arvossa 2133
Luca Allard
Alkuperäinen juliste- 5. syyskuuta 2020
- 5. syyskuuta 2020
Jos laitan Applen RAM-muistin paikkaan 2 ja 4 JA laitan OWC RAM:n paikkaan 1 ja 3, minulla on 2133 NHz JA DUEL CHANNEL?
Voiko joku selittää tämän niin että ymmärrän? Minulla on paljon ystäviä, jotka eivät myöskään ymmärrä. Arvostan todella kollektiivista älykkyyttä tässä asiassa. En vain ymmärrä sitä. Kiitos kärsivällisyydestäsi ja ymmärryksestäsi.
pldelisle
- 4. toukokuuta 2020
- Montreal, Quebec, Kanada
- 5. syyskuuta 2020
Luca Allard sanoi: Odota, jos minulla on APPLE RAM (2 x 8 Gt) 2667 MHz RAM paikassa 1 ja paikassa 2 JA OWC RAM (2 x 8 Gt) 2667 MHz RAM paikassa 3 ja paikassa 4..... käynnissä 2667MHz 32 Gt:lla, MUTTA YKSIKANAVALESSA eikä KAKSIKANAVISSA?? Laajenna napsauttamalla...Tarkalleen.
Luca Allard sanoi: Jos laitan APPLE-RAM-muistin paikkaan 2 ja 4 JA laitan OWC RAM:n paikkaan 1 ja 3, minulla on 2133 NHz JA DUEL CHANNEL? Laajenna napsauttamalla...tarkalleen.
Mutta ei suositella ollenkaan.
En näe mitä muuta selittävää.
Nyrkkisäännöt :
- Älä sekoita RAM-moduuleja, joilla on eri kapasiteetti/nopeus/valmistaja. Hynix-IC:illä varustettu OWC-muistisarja ei toimi OWC-muistisarjan kanssa, jossa on Micron IC:itä, vaikka ne olisivat 'Macille', samat nopeudet, ajoitukset, tulevat samalta valmistajalta ja muut tekniset tiedot.
- Jos päätit päivittää esimerkiksi 2x32 Gt:iin ja sinulla on 2 muistipaikkaa tulevaa päivitystä varten, valitse Crucial RAM. Se on ainoa RAM-merkki, jolla on ainutlaatuinen mikropiirien valmistaja, Micron. Kingstonilla on yleensä lukittu tuoteluettelo ValueRAM-palvelimen RAM-muistille, mutta en löydä samoja tietoja Mac-RAM-muistista.
- Mikään kokeilu ei osoita, että Applen varastossa olevan RAM:n sekoittaminen yllä lueteltuun jälkimarkkina-RAM:iin toimisi oikein täydellä nopeudella ja kaksikanavaisesti. Älä sekoita Applen RAM-muistia jälkimarkkinoiden RAM-muistiin.
- Muisti on asennettava paikkaan 1-3 ja 2-4, kun se on 2 SODIMM-moduulin sarjassa. Jos kaikki 4 SODIMM-moduulia ovat täynnä, varmista, että kaikki IC:t ovat peräisin samalta valmistajalta. Jos ei, kaksoiskanava menetetään.
Kb4791
- 16. toukokuuta 2020
- 10. syyskuuta 2020
Poistin molemmat OEM-tikut ja vaihdoin 2 x 16 Gt: iin Crucialista.....
Olenko kaksikanavaisessa tilassa????
Kaikki vastaukset olisivat tervetulleita!
Näytä mediakohde ' data-single-image='1'>
MUOKATTU lisättäväksi - 2020 iMac - i7, 5700XT, 1 Tt
pldelisle
- 4. toukokuuta 2020
- Montreal, Quebec, Kanada
- 10. syyskuuta 2020
casperes1996
- 26. tammikuuta 2014
- Horsens, Tanska
- 10. syyskuuta 2020
Kb4791 sanoi: Täysin hämmentynyt!
Poistin molemmat OEM-tikut ja vaihdoin 2 x 16 Gt: iin Crucialista.....
Olenko kaksikanavaisessa tilassa????
Kaikki vastaukset olisivat tervetulleita!
Katso liite 951772
MUOKATTU lisättäväksi - 2020 iMac - i7, 5700XT, 1 Tt Laajenna napsauttamalla...
Kyllä, se olisi kaksikanavainen 2667 MHz - Jos haluat koskaan siirtyä 64 Gt: iin, suosittelen hankkimaan mahdollisimman identtiset tikut kahteen jäljellä olevaan paikkaan Reaktiot:Kb4791
yoli
- 7. huhtikuuta 2012
- 23. helmikuuta 2021
Liitteet
- Näytä mediakohde ' href='tmp/attachments/screenshot-2021-02-23-at-10-20-19-png.1733932/' >
Kuvakaappaus 23.2.2021 klo 10.20.19.png'file-meta'> 122,9 kt · Katselukerrat: 124
wilberforce
- 15. elokuuta 2020
- SF Bay Area
- 23. helmikuuta 2021
yoli sanoi: En vieläkään ymmärrä kuinka vahvistaa, että se toimii kaksikanavaisessa tilassa, voiko joku selittää selkeästi, mitä indikaattoreita etsiä tarkalleen? Laajenna napsauttamalla...Ei ole ilmaisinta, joka kertoisi sinulle 'käyt kaksikanavaisessa tilassa'. (ei ainakaan helposti Macilla).
On olemassa kaksi erillistä merkitystä: kaksikanavainen kanava ja siirtonopeus (MHz).
Kaksoiskanava:
Kaksikanavainen tarkoittaa, että muistiohjain voi samanaikaisesti käyttää muistia kanavalla A (alias Pankki 0) ja kanavalla B (alias Pankki 1) rinnakkain, mikä tehokkaasti kaksinkertaistaa muistin siirtonopeuden. Jotta tämä tapahtuisi, kanavan A sauvojen koon tulee olla sama kuin kanavan B sauvojen koon. Täyden kaksoiskanavan vaatimus on Kanava A GBs vastaa kanavaa B GBs. 'Kanava' tunnetaan myös nimellä 'Pankki'. Näet kuvakaappauksestasi, että Pankissa 0 (eli kanavassa A) on 8 Gt ja Pankissa 1 (eli kanavassa B) on 8 Gt. Siksi, vähennyksen perusteella, käytät kaksikanavaista.
Toinen asiaankuuluva tieto on, että jokainen muistitikku toimii täydellä nopeudella (tapauksessasi 1600 MHz). Tämä on erillinen kaksikanavaisesta.
Toivottavasti tämä auttaa Viimeksi muokattu: 23. helmikuuta 2021
yoli
- 7. huhtikuuta 2012
- 23. helmikuuta 2021
Suosittu Viestiä