Muut

Mac Onko kukaan koskaan opiskellut diskreettiä matematiikkaa?

krono1081

Alkuperäinen juliste
26. tammikuuta 2008
Nublar saari
  • 29. kesäkuuta 2010
Hei kaverit.

Minulla on Diskreetin matematiikan luokka tulossa ja googletin nähdäkseni minkä tyyppistä matematiikkaa se on, ja määritelmät ovat kaikkialla. Itse asiassa useimmat paikat päätyvät sanomaan sellaisia ​​asioita kuin 'Kukaan ei todellakaan tiedä diskreetin matematiikan tarkkaa määritelmää blaa-blaa'.

Joten mietin, voisiko joku, joka on ottanut sen tietotekniikan pariin, valaista asiaa?

Syy, miksi kysyn, on se, että yritän arvioida luokan vaikeutta, koska olen verkko-opiskelija, joka työskentelee 84 tuntia viikossa (12 tuntia päivässä, 7 päivää viikossa urakoitsijana vihamielisessä maassa). Jos näyttää siltä, ​​että se voi olla minulle todella vaikeaa, ajoittaisin sen uudelleen, kunnes palaan lopullisesti kotiin.

Tiedän, että tähän kysymykseen ei ole paljoakaan yksiselitteistä vastausta, mutta jos joku on käynyt tälle tietotekniikan kurssille, millaisia ​​asioita olet oppinut? Meidän on myös kirjoitettava ohjelmia ratkaisemaan opittavia ongelmia ja lukuisista kirjoista otteita lukemalla näyttää siltä, ​​​​että luokka liittyy jonkin verran läheisesti tekoälyyn.

Kaikki apu olisi erittäin tervetullutta

mfram

23. tammikuuta 2010


San Diego, CA USA
  • 30. kesäkuuta 2010
Diskreetti matematiikka kattaa paljon asioita. Jotkut niistä sisältävät todisteita, matemaattista induktiota, joukkoteoriaa, permutaatioita, abstraktia algebraa, generaattoripolynomeja, rengasteoriaa, Galois Fields -kenttiä... mikä lopulta johtaa virheenkorjauskoodeihin liittyvään matematiikkaan. Hauskoja juttuja. Et saa kaikkea yhdellä kurssilla.

lee1210

10. tammikuuta 2005
Dallas, TX
  • 30. kesäkuuta 2010
Oletan, että kenen tahansa täällä, jolla on CS-tutkinto, täytyi suorittaa jonkinlainen diskreetti matematiikka. Kurssillani oli paljon todisteita, joukkoteoriaa, graafiteoriaa, jonkin verran rekursiota ja kompleksisuusanalyysiä (O-notaatio). Tämä oli ensimmäinen kurssi, jossa matkustava myyjä -ongelma esiteltiin.

Jälkeenpäin katsottuna se oli hyvä kurssi, ja kaikki tieto oli kriittistä. Tuolloin vihasin sitä, ja se oli rankaisevan vaikeaa. Saimme tehdä läksyt ryhmissä, ja 6-8 henkilöä kokoontui 4-6 tuntia viikossa, myös itsenäisesti, ja meillä oli edelleen ongelmia viimeistelyssä. Professori puhui myös yksitoikkoisesti ja sammutti kaikki valot ja sulki kaihtimet esittääkseen yläpuolella olevia dioja. Se oli todellinen taistelu hereillä pysymisestä.

Kuulostaa siltä, ​​että lautasellasi on nyt tarpeeksi. Tämä ei kuulosta oikealta ajalta käsitellä tätä kurssia tai muita kursseja. Hyvä, jos haluat kokeilla, mutta odotan todellakin, kunnes voit käyttää enemmän aikaa ja energiaa.

-Lukea

TuffLuffJimmy

6. huhtikuuta 2007
Portland, OR
  • 30. kesäkuuta 2010
Otti sen. Vaikein luokka koskaan (toistaiseksi). OPISKELE AHKERASTI. En suosittele kurssia verkossa. Se on ehdottomasti yksi luokka, jossa haluat olla jokaisella luennolla ja jolla on hyvin tavoitettavissa oleva opettaja, jotta voit kysyä paljon kysymyksiä.




juuri lopetin fuksivuoden, btw.

krono1081

Alkuperäinen juliste
26. tammikuuta 2008
Nublar saari
  • 30. kesäkuuta 2010
Kiitos kaverit kaikesta tiedosta

No, soitin kouluun vaihtaakseni luokan toiseen, mutta valitettavasti minun on suoritettava se, jotta voin siirtyä viimeiselle 300 tason kurssilleni ja 400 tason kursseilleni, jotka minulla on enää jäljellä. En myöskään voi pudottaa sitä, koska se alittaa minut kokopäiväisen aseman alapuolelle ja sitten joudun maksamaan enemmän $$$.

Pahinta on, että toinen tämän lukukauden oppituntini on 'Johdatus' 3D-mallinnukseen ja -ääneen, jonka avulla opiskelijat tekevät lyhyen 3D-animaatioelokuvan tyhjästä (eli minä teen mallit, tekstuurit, animaatiot jne. sekä ääniraita, selostukset ja äänitehosteet!). Joku 'intro' vai mitä? LOL. (Olen niin iloinen, että aloin opettaa itselleni Mayaa vuosi sitten).

Joten olen jumissa molemmissa luokissa, koska ne ovat pohjimmiltaan yhdyskäytäväluokkia päästäksesi muille kursseille.

Voi toivotan onnea! Olen melko varma, että tarvitsen sitä


(Aloin myös lukea Discrete Mathematics -kirjaani, se näyttää melko haastavalta. Joudun siveltämään joitain harvoin käyttämiäni tietorakenteita sekä rekursiota, koska se on toinen asia, jota olen käyttänyt vain muutaman kerran. ). TAI

vanhaMac

to
25. lokakuuta 2001
  • 30. kesäkuuta 2010
Paras matematiikan luokka, jonka olen koskaan käynyt

Kerron teille, että se oli yksi helpoimmista matematiikan tunneista, joita kävin, ja yksi mielenkiintoisimmista. Ehkä se oli helpompaa, koska se oli mielenkiintoista ja minulla oli erittäin hyvä professori. Huomasin calc-sarjani olevan paljon vaikeampi ja vähemmän käytännöllinen tietojenkäsittelytieteen sovelluksissa. M

mdatwood

to
14. huhtikuuta 2010
East Coast, USA
  • 30. kesäkuuta 2010
oldMac sanoi: Soitan sinulle kertoakseni, että se oli yksi helpoimmista matematiikan tunneista, joita kävin, ja yksi mielenkiintoisimmista. Ehkä se oli helpompaa, koska se oli mielenkiintoista ja minulla oli erittäin hyvä professori. Huomasin calc-sarjani olevan paljon vaikeampi ja vähemmän käytännöllinen tietojenkäsittelytieteen sovelluksissa.

Tämä. CS-tutkintoni vaati 2 lukukautta diskreettiä matematiikkaa. Minusta ne olivat hauskoja, mielenkiintoisia eivätkä niin vaikeita. Minulle ne olivat paljon parempia kuin laskenta.

Diskreetti matematiikka on todella yhdistelmä niin monia muita aiheita, että sitä on vaikea tiivistää yhteen viestiin. Jos haluat tietää enemmän, sinun tulee aloittaa tässä .

lee1210

10. tammikuuta 2005
Dallas, TX
  • 30. kesäkuuta 2010
to vanhaMac ja mdatwood :
Joko sinun tapasi älykkäämpi tai aivosi toimivat eri tavalla kuin minun. Luulen, että professorillakin saattoi olla paljon tekemistä asian kanssa, mutta diskreetti matematiikan tuntini potki meidän (minun ja luokkatovereideni) persettä.

Pohjimmiltaan siellä oli edellytyksenä tikkaat, ja jokaisella askeleella matkan varrella oli yksi rata, jonka epäonnistumisprosentti oli noin 20-33 %. Sinun piti toistaa yksi luokka kerran, ja sen jälkeen olit poissa ohjelmasta. Diskreetti matematiikan luokka oli yksi näistä. En tiedä, oliko tämä suunnittelua vai 'karkottaminen' vain luonnollinen seuraus tiukasta ohjelmasta, mutta olin erittäin iloinen saadessani vinkua joistakin noista luokista.

-Lukea

krono1081

Alkuperäinen juliste
26. tammikuuta 2008
Nublar saari
  • 30. kesäkuuta 2010
Näin se koulu, joka minulla nyt on, tekee asiat, heillä on paljon karsiutumistunteja.

Olen itse asiassa kolmatta korkeakoulua. South Hills Business School -> Penn State University -> ja nyt DeVryllä ja DeVryllä näyttää olevan hankalimmat vaikeimmat tunnit kolmesta (heidän fysiikan kurssi on naurettavan kova, vaikein, mitä minulla on koskaan ollut). Olen puoliksi peloissani nähdä, mitä tämä kurssi sisältää.

Olen kuullut valtavan määrän mielipiteitä diskreetistä matematiikasta. Jotkut tuntemani ihmiset sanoivat, että se oli vaikein asia, jonka he ovat koskaan tehneet, kun taas toiset sanoivat sen olevan melko helppoa.

Tarkasteltaessamme opetussuunnitelmaa käymme läpi koko 700-sivuisen kirjan 8 viikossa ja meillä on paljon ohjelmointitehtäviä, joten näyttää siltä, ​​​​että se voi olla hieman haasteellista.

Onneksi nuo tehtävät ovat vain konsolia, eivät MFC:tä, joten voin kirjoittaa ne macillani

NT1440

Osallistuja
18. toukokuuta 2008
  • 30. kesäkuuta 2010
Otin sen ja epäonnistui ensimmäisellä kerralla. Otan sen uudelleen tänä syksynä, jotta voin jatkaa CS-ohjelmaani.

Voin vain sanoa, vaikka se tuntuisi aluksi helpolta (todella olikin), TUKI POIS PÄÄSTÄ, koska siitä tulee melko vaikeaa.

Lisäksi vihaan todisteita (syy miksi epäonnistuin, jota ei ole vieläkään selitetty minulle, kuinka se liittyy CS:ään enemmän kuin hauskoja juttuja, kuten logiikkaportit). Voiko joku kertoa minulle, miksi todisteista tulisi CS-tyyppiluokan pääpaino? M

mdatwood

to
14. huhtikuuta 2010
East Coast, USA
  • 30. kesäkuuta 2010
lee1210 sanoi: to vanhaMac ja mdatwood :
Joko sinun tapasi älykkäämpi tai aivosi toimivat eri tavalla kuin minun. Luulen, että professorillakin saattoi olla paljon tekemistä asian kanssa, mutta diskreetti matematiikan tuntini potki meidän (minun ja luokkatovereideni) persettä.

Pohjimmiltaan siellä oli edellytyksenä tikkaat, ja jokaisella askeleella matkan varrella oli yksi rata, jonka epäonnistumisprosentti oli noin 20-33 %. Sinun piti toistaa yksi luokka kerran, ja sen jälkeen olit poissa ohjelmasta. Diskreetti matematiikan luokka oli yksi näistä. En tiedä, oliko tämä suunnittelua vai 'karkottaminen' vain luonnollinen seuraus tiukasta ohjelmasta, mutta olin erittäin iloinen saadessani vinkua joistakin noista luokista.

-Lukea

En usko olevani muita viisaampi. Minulla oli loistava opettaja (sama molemmilla luokilla) ja pidän todella diskreetistä matematiikasta, joten opiskelin luonnollisesti enemmän. En pärjännyt läheskään yhtä hyvin laskennan tunneilla, vaikka toivoisin, että voisin ottaa ne uudelleen tänään, koska kiinnostukseni matematiikasta on noussut paljon siitä lähtien, kun valmistuin vuosia sitten.

Ja olet oikeassa, ohjelmassani oli 2 epäonnistunutta kurssia - diskreetti matematiikka ja 1. ohjelmointiluokka. Sain molemmissa A:t, koska olin kiinnostunut luokista, joissa kävin taidekoulussa ja muistan, että arvosanani tulisivat ja ne olisivat A:t pääaineessani (CS) ja C:t kaikessa muussa. Onnistuin jopa epäonnistumaan espanjan kielessä pari kertaa

NT1440 sanoi: Otin sen ja epäonnistui ensimmäisellä kerralla. Otan sen uudelleen tänä syksynä, jotta voin jatkaa CS-ohjelmaani.

Voin vain sanoa, vaikka se tuntuisi aluksi helpolta (todella olikin), TUKI POIS PÄÄSTÄ, koska siitä tulee melko vaikeaa.

Lisäksi vihaan todisteita (syy miksi epäonnistuin, jota ei ole vieläkään selitetty minulle, kuinka se liittyy CS:ään enemmän kuin hauskoja juttuja, kuten logiikkaportit). Voiko joku kertoa minulle, miksi todisteista tulisi CS-tyyppiluokan pääpaino?

Katso todisteita ajatteluharjoituksena. Sen sijaan, että yrität oppia ulkoa todisteita, muista ymmärtää ne. Todistukset ovat hyödyllisiä, koska ne opettavat ajattelemaan loogisesti (päätelmä, vastaesimerkki jne...) ja systemaattisesti (älä missaa logiikkasi sotkevia vaiheita). Tällä tavalla ajatteleminen on kriittistä, kun löytää muun muassa vaikeasti löydettäviä vikoja.

Haluatko todella kovaa? Minulla oli yksi opettaja, joka odotti meidän oppivan lisämateriaalia kokeen aikana. Vertasin sitä siihen, että minua opetettiin kertomaan ja sitten ymmärtäisin sen riittävän hyvin oppiakseni jakamaan kokeessa. Ainoa kurssi, jonka olen koskaan käynyt, sai minut painajaisia

krono1081

Alkuperäinen juliste
26. tammikuuta 2008
Nublar saari
  • 30. kesäkuuta 2010
Olen onnistunut läpäisemään kaikki toistaiseksi karsintatunnit A:lla. Meillä oli 'Intro tietokonelaitteistoon', joka oli enemmän kuin järjestelmäarkkitehtuuria ja käsitteli logiikkaportteja, muistinhallintaa ja runsaasti x86-asentajaa. Se oli ensimmäinen 'ohjelmointi'-kurssi, jonka minulla oli DeVryssä. Meidän piti kirjoittaa datapakkaus ja tehdä matalan tason grafiikkaa. Olin niin iloinen, että osasin jo hyvin C:n ja C++:n, koska x86 assembler oli aivan toinen eläin. Tiedän, että olin yksi harvoista, jotka menivät ohi.

Sitten heidän kauhea (kuten kovassa, ei kauheassa sisällössä) fysiikan tunnissa. En voinut uskoa kuinka järjettömän vaikeaa se oli. Sain A:n fysiikasta Penn Statessa ja luulin olevani hyvä fysiikassa. Sain myös A:n DeVryn fysiikan tunnilla, mutta omg tosissaan materiaali oli niin helvetin vaikeaa ja minun piti tehdä töitä sen eteen. Tietenkin verkossa ollessaan he suunnittelevat kaiken niin, ettei sitä voi googlata ja kiusoittelevat sanomalla, että kaikki on 'avoimia kirjoja, avoimia muistiinpanoja, avoin internet'. Jos et tunne materiaalia, et läpäise. Tunnen jo kaksi ihmistä, jotka epäonnistuivat koulusta, koska he ajattelivat, ettei heidän tarvinnut opiskella, ja osasivat googlettaa vastauksia. Koska olin vuosi heitä edellä, yritin varoittaa heitä, mutta turhaan. Aina löytyy niitä, jotka valitsevat laiskan tien.

Joka tapauksessa, olen lukenut tätä Diskreetin matematiikan kirjaa muutaman viime tunnin ajan, ja minun on sanottava, että se on varsin mielenkiintoinen ja näen, missä se soveltuisi hyvin. (Aion myös tehdä kaikki ohjelmointiharjoitukset saadakseni etumatkan) Tunnit alkavat 5 päivän päästä XD M

mdatwood

to
14. huhtikuuta 2010
East Coast, USA
  • 30. kesäkuuta 2010
No onnea matkaan ja jatka samaan malliin!

Rakastan koulua. Sain MsCS:n valmiiksi 2 vuotta sitten ja alkaa taas kaipaamaan kursseja. Pidin erityisesti rouvastani, koska opettajat ovat vähemmän opettajia ja enemmän ikätovereita ja luokat ovat keskittyneempiä. Olen ajatellut tohtorintutkintoa, mutta lähistöllä ei ole koulua, joka tarjoaisi mitään CS:ään liittyvää, ja minun pitäisi lopettaa työni ja palata ramen-nuudeleiden pariin. Toinen asia on se, että olen hyvin yleispätevä ja se ei yleensä sovi tohtorin tutkintoon, jossa tavoitteena on usein tulla yhden asian asiantuntijaksi.

Jos sinulla on lisää koulukysymyksiä, kysy. Päivätyöni ei haasta minua läheskään samalla tavalla.

krono1081

Alkuperäinen juliste
26. tammikuuta 2008
Nublar saari
  • 30. kesäkuuta 2010
Menisin mielelläni maisteriin. Itse asiassa suunnittelen sitä. Olen katsellut kaikenlaisia ​​paikkoja saadakseni mestarin (etenkin DigiPen, koska olen aina halunnut mennä sinne ja aion asua Redmondissa).

Hassua on taas lukiossa, VIHAIN koulua enkä halunnut edes mennä yliopistoon. Luulin olevani huono matematiikassa ja kaikissa asioissa, jotka epäonnistuin lukiossa (myös fysiikassa).

Sitten eräänä päivänä se napsahti, en ollut huono näissä asioissa, minulla oli vain huonot opettajat. (Todellakin sain, en koskaan saanut vastauksia kysymyksiini matematiikan tunnilla :/ ja tämä oli ennen kuin minulla oli Internet-yhteys). Sitten tajusin, että kuka tahansa voi oppia mitä tahansa, se on vain se, miten sinä altistut sille. Jos jonkun opetustyyli ei saa asioita napsauttamaan, mene verkkoon tai kirjakauppaan ja etsi toinen tyyli.

Aloitin sitten yliopiston (yksi kolmestani) ja aloin saada kaikki A:t kaikilla luokillani, mukaan lukien luokat, joiden luulin lukiossa vaikeiksi (matematiikka, fysiikka). Ymmärsin, että vaikka koulu voi olla tärkeää, itseopiskelu on tärkeämpää ja se tapa saada koulusta kaikki irti. Luulen, että siksi ihastuin verkkokouluun yhtä paljon kuin tein, koska se antoi minun opiskella itse koko ajan ja minusta todella tuntuu, että saan rahoilleni arvoa koulutuksestani ensimmäistä kertaa elämässäni. (Myönnän kuitenkin, olin todella skeptinen aluksi!).

Toki luentoja ja professorivuorovaikutuksia on edelleen (ja kaikki kouluni verkkoprofessorit ovat vakituisia professoreita erilaisilla kivijalkakampuksilla), mutta suuri osa työstä jää opiskelijan tutkittavaksi ja keksittäväksi, ja pidän. että. IMO:ssa opit lisää siten, että sinun täytyy ratkaista ongelmia itse ja olla kekseliäs sen sijaan, että lusikalla ruokittaisiin.

Joka tapauksessa tangentistani riittää. Haluan maisterin....(mutta ensin minun on hankittava kandidaattini...joka on ensi kesänä!)

pilot Error

12. huhtikuuta 2006
Pitkä saari
  • 1. heinäkuuta 2010
chrono1081 sanoi: Menisin mielelläni Mastersiin.

Ellei aio opiskella, en vaivautuisi. Se ei ole tehnyt uralleni yhtään mitään.

Jälkikäteen katsoessani olisin hakenut MBA-tutkintoa rahoituksesta tai kansainvälisestä liiketoiminnasta. Ne ovat paljon hyödyllisempiä astetta tiellä. Et todennäköisesti suunnittele ikuisesti, MBA-tutkinto vie sinut paljon pidemmälle valmistautuessasi tietohallintojohtajan tai teknologiajohtajan työhön. Minulla on kaveri, josta tuli operatiivinen johtaja suuressa pankissa, pääasiassa MBA:n ansiosta.

Tosiasia on, että MSCS-tutkinto ei opeta sinulle paljon enemmän kuin mitä opit todellisessa maailmassa. Jos haluat, voit luultavasti mennä MBA-tutkintoon ja ottaa 1 tai 2 CS-kurssia valinnaisena.

nofunsir

Keskeytetty
30. joulukuuta 2009
Reno
  • 1. heinäkuuta 2010
Mitä diskreetti matematiikka ON

Diskreetti matematiikka määrittelee kaikki ne omituiset matemaattiset ideat, jotka olet tuntenut koko elämäsi, mutta joille ei ole koskaan ollut nimeä tai määriteltyä prosessia.

Esimerkiksi asioiden todistaminen. (ei välttämättä kuten geometrian/algebran todisteet)

Jos X tarkoittaa Y:tä ja Y tarkoittaa Z:ta, sinun on pääteltävä, että X merkitsee Z:tä. Myös notZ merkitsee notX:ää. (On myös symboleja, jotka opit... ja se muuttuu huomattavasti monimutkaisemmaksi, mutta ymmärrät idean.)

Tai 'kuinka monta tapaa on järjestää 6 henkilöä 10 hengen ryhmästä (6 naista ja 4 miestä) 6 tuoliin, jos miehen on oltava tuolijonon toisessa päässä.'

Tai 'kuinka monta lukua välillä 1 ja 1 000 000 on jaollinen 11:llä?'

Tai esimerkiksi 'laskeminen äärettömyyteen', eli induktiotodistus: väitteen todistaminen on totta, koska A) voit todistaa vaiheen 1 ja B) voit myös todistaa, että 'jos lause on totta vaiheessa n, se on myös totta vaiheelle n+1' --> siksi aloitusehdotus on todistettu

Usko tai älä, näille asioille on itse asiassa kaavoja.

Minun neuvoni: (Sain A, enkä vain A-)

Lue lukujen yhteenvedot ennen oppituntia. (tutkiaksesi hämmentäviä termejä)

Lue ja tee esimerkit!

Tee hyvää työtä missä tahansa opettajan antamassa projektissa. (koska testit voivat olla pelottavia)

Varaa aikaa kokeisiin, tämä on yksi niistä oppiaineista, joissa opettaja voi kysyä todella ILMAISIA temppukysymyksiä.

Kun olet jumissa, googleta HW-kysymykset lainausmerkeillä. Useimmat kirjat kysyvät täsmälleen samoja kysymyksiä.

Pidä kirja.

saltyzoo

4. lokakuuta 2007
  • 1. heinäkuuta 2010
Keskivertohenkilölle, jolla on oikeat kyvyt ja lahjakkuus ohjelmointiin, diskreetti matematiikka on yksi hauskimmista ja helpoimmista kursseista, jonka voit suorittaa tutkinnon suorittamiseksi. M

mdatwood

to
14. huhtikuuta 2010
East Coast, USA
  • 1. heinäkuuta 2010
pilotError sanoi: ellet aio opiskella, en vaivautuisi. Se ei ole tehnyt uralleni yhtään mitään.

Jälkikäteen katsoessani olisin hakenut MBA-tutkintoa rahoituksesta tai kansainvälisestä liiketoiminnasta. Ne ovat paljon hyödyllisempiä astetta tiellä. Et todennäköisesti suunnittele ikuisesti, MBA-tutkinto vie sinut paljon pidemmälle valmistautuessasi tietohallintojohtajan tai teknologiajohtajan työhön. Minulla on kaveri, josta tuli operatiivinen johtaja suuressa pankissa, pääasiassa MBA:n ansiosta.

Tosiasia on, että MSCS-tutkinto ei opeta sinulle paljon enemmän kuin mitä opit todellisessa maailmassa. Jos haluat, voit luultavasti mennä MBA-tutkintoon ja ottaa 1 tai 2 CS-kurssia valinnaisena.

Jokaisen kilometrimäärä on erilainen, mutta katson MBA-tutkintoja nykyään tusinaksi. Lisäksi, ellet hanki MBA-tutkintoasi jostakin nimekkäimmästä koulusta, en voi kuvitella, että se on avain työpaikan COO:ksi suuressa pankissa. Isoilla peruukkeilla, jotka tunnen henkilökohtaisesti yrityksissä, on erilaisia ​​tutkintoja liike-elämästä musiikista filosofiaan ja ei mitään. Todistettu kyky on tärkeämpää kuin mikään muu siellä.

Tekniikkana en kuitenkaan koskaan jättäisi huomiotta liiketoiminnan ymmärtämistä (ohjelmisto on enimmäkseen kirjoitettu ratkaisemaan liiketoimintaongelmia). Jos aioin mennä liikereitille koulun kanssa, valitsisin jonkinlaisen rahoituksen yleisen MBA: n sijaan. Chicagossa on koulu, joka tarjoaa rahoitussuunnittelun ohjelman, jossa opit sitä, mitä monet jätkät tekevät, mutta nyt menen vähän ohi aiheen.

Yleensä kuitenkin hyvin harvoin tutkinnon saaminen, paitsi ehkä ala-aste, tarkoittaa automaattisesti työtä tai enemmän rahaa. Lisäksi mitä kauemmin tutkinto on suoritettu, sitä vähemmän sillä on merkitystä. Mitä minun MsCS on tehnyt minulle, on se, että tapasin monia ihmisiä, joiden kanssa työskentelen nyt erilaisissa projekteissa, joista voi tulla paljon parempi työ kuin nyt. Monet suuret teknologiayritykset, joista puhumme päivittäin, aloittivat muutamalla tekniikan alan ammattilaisella kokoamalla idean.

Lyhyesti sanottuna, tee mitä haluat, tee se hyvin, ole intohimoinen, niin asiat järjestyvät.

krono1081

Alkuperäinen juliste
26. tammikuuta 2008
Nublar saari
  • 2. heinäkuuta 2010
@pilotError - Uskon, että koulutus voi olla jotain, josta voisin nauttia. Minusta olisi hauskaa olla tietojenkäsittelytieteen opettaja lukiossa tai vastaavassa. Minulla on ystäviä, jotka ovat opettajia ja heillä kaikilla oli kandidaatin tutkinto, mutta heidän piti hakea maisterit säilyttääkseen työpaikkansa. Luulen, että se on uusi vaatimus maassani.

@nofunsir ja saltyzoo - Olen jo huomannut kirjassa olevat typerät temppukysymykset, ja olen joutunut kirjoittamaan ohjelmia joidenkin niistä ratkaisemiseksi (mikä on hyvä, koska se on sellainen asia, jota varten en ole koskaan aiemmin kirjoittanut ohjelmia).

'Kuinka ratkaista taikurien korttitemppu matemaattisesti' -kysymykset ovat minulle tarroja, koska soitan jatkuvasti sääntöjä, lol, mutta ne ovat omia huolimattomia virheitäni. Luulen kuitenkin, että tulen nauttimaan tästä tunnista ja näen sen olevan erittäin soveltuva, enemmän kuin useimmat muut matematiikat, joita olen valinnut tietojenkäsittelytieteeseen.

@mdatwood - Tiedän mitä tarkoitat tutkinnoilla, jotka eivät tuota enemmän rahaa. Tienaan noin kolminkertaisesti sen, mitä tutkinnon suorittaneet ystäväni tekevät, eikä minulla ole tutkintoa, mutta minulla on PALJON kokemusta, heillä ei ole.

Valitettavasti kokemukseni on IT-alalta koskien laitteistoja, kuten palvelimia, verkkoja jne. Minulla ei ole ammatillista ohjelmointikokemusta, vain harrastaja, mikä minua pelottaa. Mikä pahempaa on, että tiedän koulussa, jossa käyn nyt, ihmiset pilkkaavat (DeVry), miksi en tiedä, koska kolmesta yliopistosta, joissa kävin (Penn State mukaan lukien), DeVry on ainoa, jossa tunnen olevani. saan rahoilleni vastinetta. Ehkä siksi, että he hyväksyvät melkein kaikki lol. En vain halua työnantajan näkevän ansioluetteloni ja olettavan, että olen arvoton valitsemani koulun vuoksi: / Tein @$$-alennuksia saadakseni saamani arvosanat.

Taistellakseni mahdollisesti todellista skenaariota vastaan, että minut arvioidaan kouluni perusteella, olen työskennellyt portfolion parissa (toivottavasti he arvioivat minut portfolioni perusteella). Olen opettanut itselleni Maya, Logic (vielä vähän uutta tässä), Photoshop, Corel Painter, C++, C, Objective-C, Unity3D, ZBrush, ja olen erittäin taitava niissä kaikissa (paitsi logiikassa, opettelen vielä sen läpikotaisin). Minulla on useita valmiita peliprojekteja, joissa olen luonut kaiken tyhjästä. Käyn parhaillaan uudelleen noissa projekteissa, optimoin koodiani, jonka kirjoitin jokin aika sitten, ja toistan taidetta ja musiikkia.

Jos et ole vielä arvannut, yritän työpaikkaa pelialalla, tiedän ensi kesään mennessä onnistunko vai en, sillä silloin valmistun XD
Tämä on minulle SUURI uhkapeli, koska jätän nykyisen työni toteuttaakseni unelmaani peliohjelmoijan ammatista. Varmistan, että saan sen toimimaan.

Toivon ohjelmointityötä, mutta teen kaikkeni päästäkseni jalkani oven väliin M

mdatwood

to
14. huhtikuuta 2010
East Coast, USA
  • 2. heinäkuuta 2010
Chrono,

En todellakaan väitä, että tutkinnot ovat hyödyttömiä, varsinkin alemman asteen tutkinto, koska monet yritykset vaativat jonkinlaista päästäkseen läpi seulontaprosessin. Lisäksi CS-tutkinnon saaminen auttaa itseoppinutta oppimaan asioita, joita he eivät edes tienneet tietävänsä.

Kommenttini koski lähinnä syventäviä tutkintoja. Siinä vaiheessa sinun täytyy vain haluta tutkinto henkilökohtaiseen tyytyväisyyteen ja kasvuun, koska ne harvoin muuttuvat automaattiseksi rahaksi tai työksi.

Luulen, että sinulla olevan portfolion avulla olet jo paljon edellä. Ongelma, johon törmäät, on se, että kaikki haluavat olla peliohjelmoijia, jotta yritykset voivat valita ja maksaa kuin paskaa. Ei kovin hauskaa. Kuulostaa siltä, ​​että olet erittäin taitava, joten jos se ei auta, voit palata yrityksen ohjelmointiin ja ansaita helppoa rahaa ja sitten pelata iPhone-pelejä. Puhumattakaan, onko se asia, jota olet jo ajatellut? Oman asian tekeminen iPhone-pelien tekemisessä on paljon potentiaalisempi palkkio kuin peliyrityksen työskentely.

BTW, olen haastatellut tonnia ihmisiä ja suurin osa on ollut kamalia. Voin vain toivoa, että joku tulisi salkun ja asenteen kanssa

krono1081

Alkuperäinen juliste
26. tammikuuta 2008
Nublar saari
  • 2. heinäkuuta 2010
mdatwood sanoi: Chrono,

En todellakaan väitä, että tutkinnot ovat hyödyttömiä, varsinkin alemman asteen tutkinto, koska monet yritykset vaativat jonkinlaista päästäkseen läpi seulontaprosessin. Lisäksi CS-tutkinnon saaminen auttaa itseoppinutta oppimaan asioita, joita he eivät edes tienneet tietävänsä.

En uskonut sinun tarkoittavan sitä ollenkaan. Anteeksi, kun luin viestini uudelleen ja tajusin, että se kuulosti ällöttävältä. Se ei ollut tarkoitukseni

Olen samaa mieltä CS-tutkinnosta, joskus toivon, että menisin sille tielle, koska vaikka teen paljon tutkimusta, on asioita, joita en tiedä, joita en tiedä. iTunes U auttaa tässä asiassa paljon, koska lataan aina CS-luennot ja katson niitä. Minusta tuntuu, että perustani on melko hyvin katettu ja minulla on hyvä yleistieto tietotekniikan eri pääalueista, mutta aina on vielä niin paljon opittavaa.

Mitä tulee yritysohjelmointiin, olen myös miettinyt sitä paljon. Haluaisin työskennellä pelistudiossa vain nähdäkseni, millaista se on todellisessa maailmassa, mutta valitettavasti useimmat paikat maksavat paskaa ja niihin on vaikea päästä.

Työskentely yritysympäristössä ja pelien tekeminen sivuilla on minusta itse asiassa melko houkuttelevaa, koska (tiedän, että tämä kuulostaa itsekkäältä, mutta...) Pidän siitä, että pelini kaikki osa-alueet ovat hallinnassani ja haluan luoda kaiken itse. Tiedän, että se ei toimi niin todellisessa maailmassa, mutta siksi pidän harrastajapelien kehittämisestä, koska harrastajakehitys yleensä toimii niin. Pidän myös casual-pelimarkkinoista enemmän kuin valtavirrasta, koska voit luoda melkein mitä tahansa, ei vain sitä, mikä myy hyvin.

Niin paljon ajateltavaa ja vain vuosi aikaa tehdä se! TO

Kiko Doran

4. syyskuuta 2011
  • 4. syyskuuta 2011
Tämä voi auttaa

Diskreetissä matematiikassa huomaat tekeväsi paljon totuustaulukoita. Lataa tämä widget:
http://www.apple.com/downloads/dashboard/calculate_convert/truthtablewidget_christiangottschall.html

ja tässä on joitain ohjeita, jotka kehittäjä voi auttaa sinua syöttämään asioita:
http://logik.phl.univie.ac.at/~chris/Logikwidget/index-en.html

Säästin paljon aikaa, kun yritin selvittää, ovatko asiat loogisesti samanarvoisia, tautologioita, ristiriitaisuuksia jne...

Toivottavasti se auttaa. Suoritin tohtorintutkintoja, kun olin Irakissa viisi vuotta sitten, ja tiedän, että toisinaan se todella potkaisi perseeseeni kaiken lukemisen myötä. Pysy paikallasi, äläkä joudu diskreetin matematiikkaan. Se ei ole niin vaikeaa, jos rentoudut ja opiskelet ahkerasti. Se on erittäin hyödyllinen ohjelmointilogiikassa yleensä...

Kiko Doran Viimeksi muokattu: 4. syyskuuta 2011 M

mmendoza27

18. lokakuuta 2007
  • 7. syyskuuta 2011
Tämä on todella mielenkiintoinen ketju. Itse asiassa katsoin vain tulevia kurssejani ja minun on opittava Diskreetti matematiikka, Matemaattiset perusteet ja Algoritmien analyysi BS:lleni. Nämä kuuluvat matematiikan teoriaan, ja voin myös ottaa valinnaisia ​​aineita, jotka voivat vaihdella muissa matematiikan aineissa, kuten lineaarisessa algebrassa. Ajattelen hankkia Data Structures -kirjan Javalle ja lukea se valmistautuakseni näihin tuleviin luokkiin. Nautin ehdottomasti langasta ja nautin siitä, että muut ihmiset ovat yhtä innostuneita ohjelmoinnista kuin minä. M

mydogisbox

16. tammikuuta 2011
  • 7. syyskuuta 2011
NT1440 sanoi: Voiko joku kertoa minulle, miksi todisteista tulisi CS-tyyppiluokan pääpaino?

Itse sanoisin asian toisin päin: Miksi sinulla on CS-luokkia, joissa todisteet eivät ole pääpaino? Ymmärtääksesi miksi sinun on katsottava mitä tietojenkäsittelytiede on. Ei liian pedanttiseksi, mutta tietojenkäsittelytiede on tiedettä. Wikipedian tieteestä:

Tiede (latinasta: scientia tarkoittaa 'tietoa') on systemaattinen yritys, joka rakentaa ja organisoi tietoa testattavien selitysten ja ennusteiden muodossa maailmankaikkeudesta.​
Tietojenkäsittelytiede on siis periaatteessa tietokoneiden ja laskettavuuden systemaattista tutkimusta. Se, että useimmat ihmiset hankkivat CS-tutkinnon saadakseen ohjelmointitehtäviä (lue insinöörityö), heijastelee mielestäni ensisijaisesti kahta asiaa.

Ensinnäkin tietojenkäsittelytiede ei tieteenalana ole erityisen käytännöllinen. Teollisuus rahoittaa muita aloja (kuten matematiikkaa tai kovia tieteitä) tavalla, jota tietojenkäsittelytiede eri syistä ei rahoita. Tämän seurauksena tietojenkäsittelytiede on riippuvainen ohjelmoijista, jotka lisäävät myönnettyjen tutkintojen määrää (vaikka tämä muuttuu ohjelmistotekniikan tutkintojen luomisen myötä joissakin kouluissa).

Toiseksi tietokoneiden/laskettavuuden opiskelu vaatii ohjelmointitaitoa, ja päinvastoin, tieto siitä, mikä on laskettavissa, on arvokas ominaisuus ohjelmistokehittäjässä.

Joten kysyt, miksi tietojenkäsittelytieteen kurssit keskittyvät todisteisiin, ja vastauksena kysyn, miksi mikään CS-kurssi ei keskittyisi todisteisiin. Viimeksi muokattu: 7. syyskuuta 2011 S

Hiomakone

to
24. huhtikuuta 2008
  • 8. syyskuuta 2011
chrono1081 sanoi: Työskentely yritysympäristössä ja pelien tekeminen sivuilla on minusta itse asiassa melko houkuttelevaa, koska (tiedän, että tämä kuulostaa itsekkäältä, mutta...) Pidän siitä, että pelini kaikki osa-alueet ovat hallinnassani ja haluan luoda kaiken itse. Tiedän, että se ei toimi niin todellisessa maailmassa, mutta siksi pidän harrastajapelien kehittämisestä, koska harrastajakehitys yleensä toimii niin.

Jos saisin ansioluettelosi pöydälleni ja lukisin tämän ketjun, googlailin hieman haastatteluasi valmistautuessani, tietäisin, mihin suuntaan aion ohjata haastattelua.

Vaikutat erittäin lahjakkaalta ja ahkeralta kaikinpuolin. Tykkäät hallita ja ottaa vastuuta ja saada asiat päätökseen. Se on hyvä, varsinkin kun täällä Alankomaissa ei ole epätavallista, että sinulle tarjotaan alusta alkaen rajoittamatonta sopimusta (eli ei väliaikaista tai 'koesopimusta'). Tämä tarkoittaa, että minun on varottava palkkaamasta 'yhden tempun poneja', ellemme olisi sanoa tarvitsee tiettyä erikoisalaa. Tämä osa on siis katettu.

Pyrimme kuitenkin myös karkottamaan 'primadonnat'. Haluaisin varmasti esittää sinulle joitain tilannekysymyksiä, jotka koskevat työn delegoimista muille, ja siitä, miten suhtautuisit siihen. Joku, joka tietää kaiken paremmin kuin kukaan muu, on mukava ja kaikki, mutta me tehdä sinulla on enemmän työtä kuin pystyt hoitamaan itse. Kuinka hyvin pelaat muiden kanssa? Voitko antaa asioiden mennä? A-pisteiden antaminen loppuprojektista, koska teit osuutesi A-tuloksella ja jätit toisen puolen vähemmän lahjakkaalle kaverille, joka sai B:n, on silti parempi kuin C-pisteen saaminen lopputuloksesta, koska olet saanut 150 % työstäsi valmiiksi. A:lla, mutta viimeistä 50 %:a ei koskaan tehty ollenkaan...

Ajatuksen aihetta vain.