Muut

Vaihto ei valitse tiedostoaluetta?

anarkopaatti

Alkuperäinen juliste
7. helmikuuta 2013
  • 13. helmikuuta 2013
Kun valitsen tiedoston ja painan sitten Shift-napsauttamalla toista sisällyttääkseni kaikki välissä olevat tiedostot, se toimii ikään kuin olisin napsauttanut toista tiedostoa. Se on uskomattoman turhauttavaa... Kuinka korjaan tämän?

simsaladimbamba

Vieras
28. marraskuuta 2010


sijaitsee
  • 13. helmikuuta 2013
Mitä Mac OS X -versiota käytät?
Tapahtuuko se myös toisella, vaikka väliaikaisesti luodulla käyttäjätilillä?

anarkopaatti

Alkuperäinen juliste
7. helmikuuta 2013
  • 13. helmikuuta 2013
Uusin OS X. Näin se on ollut siitä lähtien, kun avasin rMPB:n noin viikko sitten. Luulin sen olevan 'ominaisuus', kunnes olin tarpeeksi turhautunut googlettamaan sitä.

En ole vielä kokeillut muita tilejä.

anarkopaatti

Alkuperäinen juliste
7. helmikuuta 2013
  • 14. helmikuuta 2013
Päivittää:

Korjasin tämän ongelman tekemällä täydellisen tyhjennys-uudelleenasennuksen. Tämä näyttää myös korjanneen ongelman, jossa safari sai tietokoneen pysähtymään/jäätymään muutaman sekunnin välein sekunnin murto-osan tai useiden sekuntien välillä (mutta en ole vielä asentanut safariin laajennuksia, joten katsotaan miten se menee, mutta se on eri aihe).

anarkopaatti

Alkuperäinen juliste
7. helmikuuta 2013
  • 16. helmikuuta 2013
Tämä ongelma korjattiin jonkin aikaa OS X:n uuden tyhjennyksen ja asennuksen jälkeen. Mutta se on nyt palannut. Vaihtonapsautus ei valitse aluetta, se vain tekee saman kuin komentonapsautus...

Onko teillä ratkaisuja?

anarkopaatti

Alkuperäinen juliste
7. helmikuuta 2013
  • 17. helmikuuta 2013
Lopullinen ratkaisu?

Ok, pahoittelen, että kirjoitin paljon, mutta jokaiselle, joka törmää tähän ketjuun saman ongelman kanssa, luulen löytäneeni ratkaisun:

Voit vain vaihtonäppäimellä valita tiedostoalueen luettelonäkymässä. Muuten se yksinkertaisesti käsittelee Shift-napsautusta komento-napsautuksena.

simsaladimbamba

Vieras
28. marraskuuta 2010
sijaitsee
  • 17. helmikuuta 2013
anarkopaatti sanoi: Ok, pahoittelen, että kirjoitin paljon, mutta kaikille, jotka törmäävät tähän ketjuun saman ongelman kanssa, luulen löytäneeni ratkaisun:

Voit vain vaihtonäppäimellä valita tiedostoalueen luettelonäkymässä. Muuten se yksinkertaisesti käsittelee Shift-napsautusta komento-napsautuksena.

Mitä näkymää käytit silloin? Kuvakenäkymä (CMD+1) vai sarakenäkymä (CMD+3)?

anarkopaatti

Alkuperäinen juliste
7. helmikuuta 2013
  • 17. helmikuuta 2013
simsaladimbamba sanoi: Mitä näkymää käytit silloin? Kuvakenäkymä (CMD+1) vai sarakenäkymä (CMD+3)?

Luulen, että se toimii myös sarakenäkymässä (joka on eräänlainen luettelonäkymä tai päinvastoin). Olin vain missä tahansa sen oletusnäkymässä, joka on sattunut olemaan kuvakenäkymä suurimman osan ajasta. KANSSA

Nolla

3. huhtikuuta 2009
PA
  • 17. helmikuuta 2013
anarkopaatti sanoi: Luulen, että se toimii myös sarakenäkymässä (joka on eräänlainen luettelonäkymä tai päinvastoin). Olin vain missä tahansa sen oletusnäkymässä, joka on sattunut olemaan kuvakenäkymä suurimman osan ajasta.

Kyllä, olet oikeassa. Kokeilin sitä juuri, ja Shift-click toimii luettelonäkymässä, mutta valitsee vain yksittäisiä tiedostoja kuvakenäkymässä. En ole varma, miksi Apple suunnitteli sen sillä tavalla – jotenkin outoa.

talmy

26. lokakuuta 2009
Oregon
  • 17. helmikuuta 2013
Kuvakenäkymässä voit valita useita kohteita (tai poistaa valinnan) Shift-vetämällä. Voit vetää minkä tahansa suorakaiteen muodon yli. Vaihto-napsautuksen ongelma alueen kohdalla on se, mikä muodostaa 'alueen', kun kohteet eivät ole luettelossa?

anarkopaatti

Alkuperäinen juliste
7. helmikuuta 2013
  • 17. helmikuuta 2013
talmy sanoi: Ongelma Shift-klikkauksen kanssa

Jos haluat ajatella sitä ongelmina, ongelma ei ole kuvakkeiden valinnassa, jonka muut alustat ovat ratkaisseet. Ongelma esiintyy vain Mac OS:ssä, koska Apple ei onnistunut toteuttamaan ratkaisua.

Mitä tahansa, en kuitenkaan vinku, mutta en ainakaan keksi tekosyitä. Minä vain käsittelen sitä. Yleinen kokemukseni Mac OS:stä sen jälkeen, kun sain rMBP:n yli viikko sitten (BetterTouchToolin asennuksen jälkeen), on yleensä miellyttävä.

talmy

26. lokakuuta 2009
Oregon
  • 17. helmikuuta 2013
Applella on ratkaisu (joka on myös muilla alustoilla) - vedä. Vaihto-vetämällä voit lisätä tai poistaa valintaa. Ainakin näin olen aina tehnyt Windowsissa tai Macissa.

Nähdäkseni 'ongelman' napsauta Tietokone ja vaihto-napsauta Adobe Reader X:ää. Kuinka monta kuvaketta olen valinnut? Vihje - se on enemmän kuin 11, koska Internet Explorer -ikkunan alla on joitain. Jos vedän, saan täsmälleen 11. Voin myös vetää esim. vain vasemman sarakkeen. Sitä ei voi tehdä vaihtonapsautuksella ollenkaan.

Liitteet

  • Näytä mediakohde ' href='tmp/attachments/windows-7-pro-digital-systems-jpg.397619/' > Windows 7 Pro Digital Systems.jpg'file-meta'> 303 KB · Katselukerrat: 715
  • Näytä mediakohde ' href='tmp/attachments/windows-7-pro-digital-systems-1-jpg.397620/' > Windows 7 Pro Digital Systems-1.jpg'file-meta'> 295,5 KB · Katselukerrat: 660

anarkopaatti

Alkuperäinen juliste
7. helmikuuta 2013
  • 17. helmikuuta 2013
talmy sanoi: Applella on ratkaisu...

Minulle se, että käyttäjän ei anneta valita kuvakkeita vaihtonäppäimellä, ei ole ratkaisu ongelmaan, jossa käyttäjän ei anneta valita kuvakkeita vaihtonäppäimellä.

Vaikka mitä tahansa. Kiertotapa on siirtyminen luettelo- tai sarakenäkymään.

talmy

26. lokakuuta 2009
Oregon
  • 17. helmikuuta 2013
Sitten tulet kohtaamaan paljon pettymyksiä. OS X ei ole Windows ja Windows ei ole OS X.

Odota vain, kunnes haluat siirtää tiedoston. Et käytä Control-X-näppäintä tiedoston 'leikkaamiseksi' lähteestä. Teet Cmd-C-kopion, aivan kuten aiot kopioida. Mutta sitten teet määränpäässä Optio-Cmd-V siirtääksesi. Pohjimmiltaan valinta siirto vastaan ​​kopiointi tehdään toimenpiteen lopussa eikä alussa.

anarkopaatti

Alkuperäinen juliste
7. helmikuuta 2013
  • 17. helmikuuta 2013
talmy sanoi: No, silloin tulet kohtaamaan paljon pettymyksiä. OS X ei ole Windows...
Arvostan rehellisyyttä; se on kunnioitettavampaa kuin tekosyitä (eli 'et voi leikata tiedostoja omaksi suojaksi', ei mitään pahempaa kuin loukata älykkyyttäni sen sijaan, että tunnustaisit modernisoinnin epäonnistumisen). Ymmärrän myös, että mainitsit kiertotavan leikkaustoimintojen puutteeseen, koska heti poistuttuani tästä ketjusta menin vaihto-valitsemaan joukko tiedostoja (tietysti luettelonäkymässä) ja leikkaamaan ne, ja vereni alkoi kiehua. Nyt tiedän kiertotavan!

Sen arvoista, saatat olla kiinnostunut kuulemaan, että ongelmat eivät yleensä ole OS-X-isn't-Windows -juttuja. Se on täysin nykyaikainen käyttöjärjestelmä Macia lukuun ottamatta. Ubuntu ja Windows antavat sinun siirtää tiettyjä tiedostoja. Ubuntu, Windows, Android ja iFile antavat sinun leikata tiedostoja.

Mac-tapa on varmasti erilainen. Mielestäni se on itsepäinen ja lukittu, eikä mikään tekosyy tee siitä hyväksyttävämpää. Mutta en itke siitä, opin vain käsittelemään ja jos päätän, etten kestä sitä, vaihdan alustaa.

Yksi asia, jonka voin sanoa, että olen uskomattoman vaikuttunut Mac OS:stä (joka on oikeastaan ​​vain itsenäinen epävirallinen ohjelmistohakkerointi, BetterTouchTool, yhdistettynä laitteiston napsautuslevyyn, joten se ei todellakaan ole kohteliaisuus Mac OS:stä sinänsä) on ikkunoiden hallinta. . Ehdottomasti vaikuttava ja hyödyllinen useimpien Mac OS:n oletusasetusten poistamisen ja omani mukauttamisen jälkeen. Viimeksi muokattu: 17.2.2013

talmy

26. lokakuuta 2009
Oregon
  • 18. helmikuuta 2013
anarkopaatti sanoi: Arvostan rehellisyyttä; se on kunnioitettavampaa kuin tekosyitä (eli 'et voi leikata tiedostoja omaksi suojaksi', ei mitään pahempaa kuin loukata älykkyyttäni sen sijaan, että tunnustaisit modernisoinnin epäonnistumisen).

Tässä on ironiaa -- viime aikoihin asti ei ollut näppäinkomentoa liikkumiseen ollenkaan. Se on uutta, joten OS X:ää voitaisiin itse asiassa pitää muita nykyaikaisempana.

Ymmärrän myös, että mainitsit kiertotavan leikkaustoimintojen puutteeseen, koska heti poistuttuani tästä ketjusta menin vaihto-valitsemaan joukko tiedostoja (tietysti luettelonäkymässä) ja leikkaamaan ne, ja vereni alkoi kiehua. Nyt tiedän kiertotavan!

Leikkaa/kopioi/liitä ainakin minun näkökulmastani alun perin IBM:n käyttöliittymäohje. Mark/copy/move oli myös erittäin suosittu, ja se löytyi Wordstarista, jolla oli luultavasti 99 % tekstinkäsittelymarkkinoista 1980-luvun alussa. Ne ovat vain vaihtoehtoja asioiden hoitamiseen.

Cmd-V-kopiointi (tässä) verrattuna Option-Cmd-V-siirtoon (tässä) sopii itse asiassa hyvin johdonmukaisesti vedä ja pudota -toimintoon, jossa Optio-näppäin vaihtaa myös kopioinnin ja siirron välillä. Suosittelen tutustumaan asiaan. Voit vetää ja pudottaa melkein mitä tahansa minne tahansa, ja IMHO on nopein tapa siirtää tiedostoja, tekstiä, grafiikkaa... ympäriinsä.

Sen arvoista, saatat olla kiinnostunut kuulemaan, että ongelmat eivät yleensä ole OS-X-isn't-Windows -juttuja. Se on täysin nykyaikainen käyttöjärjestelmä Macia lukuun ottamatta. Ubuntu ja Windows antavat sinun siirtää tiettyjä tiedostoja. Ubuntu, Windows, Android ja iFile antavat sinun leikata tiedostoja.

IMHO, Ubuntu ja Linux yleensä ovat aina olleet 'minä myös'. Toisin kuin Solaris, jolla on ainutlaatuinen tyyli Linux on vuosia ollut Windows-kopioija, vaikka viimeaikaiset Ubuntu-distrot ovat varastaneet paljon OS X:n ominaisuuksia (valikkopalkki nyt näytön yläosassa, sulje/pienennä/suurenna-painikkeet otsikkorivin vasemmalla, 'Dash', jopa sovelluskaupan läsnäolo ja suoritettavien tiedostojen kutsuminen 'sovelluksiksi').

Yksi asia, jonka voin sanoa, että olen uskomattoman vaikuttunut Mac OS:stä (joka on oikeastaan ​​vain itsenäinen epävirallinen ohjelmistohakkerointi, BetterTouchTool, yhdistettynä laitteiston napsautuslevyyn, joten se ei todellakaan ole kohteliaisuus Mac OS:stä sinänsä) on ikkunoiden hallinta. . Ehdottomasti vaikuttava ja hyödyllinen useimpien Mac OS:n oletusasetusten poistamisen ja omani mukauttamisen jälkeen.

Olen käyttänyt BTT:tä sen ilmestymisestä lähtien. Se toimii myös hyvin eleiden lisäämiseen Magic Mouseen. Se ei todellakaan ole hakkerointi, koska se käyttää julkaistuja järjestelmäkutsuja. Snapping-ominaisuus on myös mukava olla (joka oli ensin Windows 7:ssä). R

rbudd82

28. lokakuuta 2014
  • 28. lokakuuta 2014
Vaihtonapsautus

Tein puhtaan asennuksen 10.10, muutaman päivän kuluttua huomasin, että shift to multi select ei toiminut.

Olen huomannut, että Shift+option käyttäminen toimii.

Morpheus

26. helmikuuta 2014
Pariisi / Montreal
  • 28. lokakuuta 2014
Zerozal sanoi: Joo, olet oikeassa. Kokeilin sitä juuri, ja Shift-click toimii luettelonäkymässä, mutta valitsee vain yksittäisiä tiedostoja kuvakenäkymässä. En ole varma, miksi Apple suunnitteli sen sillä tavalla – jotenkin outoa.

Koska jotkut kuvakenäkymää käyttävät käyttäjät eivät pidä kuvakkeitaan järjestyksessä, lajittelemattomina, asiat ovat kaikkialla. Normaali vaihtonapsautus olisi täysin hyödytön (mitä mainitun valinnan pisteen A ja pisteen B välissä pitäisi olla?)

talmy

26. lokakuuta 2009
Oregon
  • 28. lokakuuta 2014
rbudd82 sanoi: Tein 10.10:n puhtaan asennuksen, muutaman päivän kuluttua huomasin, että shift to multi select ei toiminut.

Olen huomannut, että Shift+option käyttäminen toimii.

?? Ei eroa kuin 10.9 (tai aikaisemmin, tämä säie on 1,5 vuotta vanha ja puhuu Mountain Lionista!). Vaihto tekee monivalinnan (todellisuudessa alueen valinnan) hienosti luettelo- tai sarakenäkymissä. Valitse alue vetämällä kuvakenäkymässä kuvakkeiden yli.

Kokeilin shift+⌥ enkä huomannut eroa pelkkään shiftiin verrattuna.