Muut

Mitä autoja on 'puoliautomaattisilla' vaihteistoilla?

GlassBullet

Alkuperäinen juliste
7. heinäkuuta 2009
Ventura, CA
  • 22. marraskuuta 2009
Joten täytän 16 muutaman kuukauden kuluttua ja vanhempani ovat valmiita ostamaan minulle auton (joo!). Halusin saada käsikirjan, mutta isäni ja hänen hullut syynsä sanoo, etten saa sitä. Hän sanoi, että voisin hankkia auton, jossa on yksi niistä puoliautomaattisista vaihteistoista, joita voit käyttää (sellaiset, joissa painat vain ylös (+) tai alas (-) vaihtaaksesi). Joten kysymykseni kuuluu: mitä autoja kannattaa katsoa, ​​jos niissä on tämä? Tarkastelemme pääasiassa muutaman vuoden ikäisiä keskikokoisia autoja. Eikä mikään huippumalli. Huomasin, että Mitsubishi Galantissa on tämä ominaisuus joinakin vuosina (luulen, että 07 alkaen). Tiedätkö muita autoja? Kiitos!

swiftaw

31. tammikuuta 2005


Omaha, NE, Yhdysvallat
  • 22. marraskuuta 2009
Useimmat nykyaikaiset automaattivaihteistoautot antavat sinulle mahdollisuuden valita vaihteet manuaalisesti.

r.j.s

Moderaattori emeritus
7. maaliskuuta 2007
Texas
  • 22. marraskuuta 2009
Minun 2005.5 Jettassani on sellainen.

GlassBullet

Alkuperäinen juliste
7. heinäkuuta 2009
Ventura, CA
  • 22. marraskuuta 2009
Tiedän, mutta puhun tämän kuvan kaltaisista:


Missä voit asettaa sen tekemään Driver and go kuten normaali automaatti, tai se on tehty niin, että voit vaihtaa vaihteita helposti kuten manuaalissa

swiftaw

31. tammikuuta 2005
Omaha, NE, Yhdysvallat
  • 22. marraskuuta 2009
GlassBullet sanoi: Tiedän, mutta puhun tämän kuvan kaltaisista:


Missä voit asettaa sen tekemään Driver and go kuten normaali automaatti, tai se on tehty niin, että voit vaihtaa vaihteita helposti kuten manuaalissa Laajenna napsauttamalla...

Kyllä, useimmat nykyaikaiset automaattivaihteistot ovat sellaisia. Muutaman kerran, kun olen ajanut tuollaisella automatiikalla, olen aina huomannut sen olevan erittäin huono vaihtoehto manuaalilla ajamiselle.

steve2112

20. helmikuuta 2009
Lyrasta itään, Pegasuksen luoteeseen
  • 22. marraskuuta 2009
Tästä on oikeastaan ​​kaksi versiota. Kuten muut ovat sanoneet, monet automatiikat tarjoavat tähän vaihtoehdon joko konsolin kautta tai ohjauspyörän/pylvään vaihteistopäitsimien kautta. Näiden tehokkuus vaihtelee suuresti. Jotkut autot vaihtavat edelleen itseään kuljettajan syötöstä riippumatta, kun taas toiset pitävät vaihteensa. Nämä kaikki ovat kuitenkin edelleen todellisia automaattisia, vääntömomentinmuuntimilla ja ilman kytkintä.

Toinen vaihtoehto on kytkimettömät manuaali- tai puoliautomaattiset vaihteistot. Nämä ovat käsikirjoja, joissa ei ole momentinmuunninta. Nykyaikaisissa malleissa auton tietokone ohjaa vaihteita kuljettajan sijaan kytkimellä ja vaihdevivulla. Vaikka ne saattavat tuntua automaattisilta, ne eivät ole sitä. Kyse on vain siitä, että tietokone tekee vaihdot. F1- ja Indy-autot käyttivät tätä asetusta vuosia ennen kuin järjestelmät suodattuivat katuautoihin. Niitä käyttävät enimmäkseen korkealuokkaiset merkit, kuten Porsche, Audi, Ferrari jne. VW tarjoaa useimmissa malleissaan version nimeltä DSG (Direct Shift Gearbox). Luulen, että Mitsubishi tarjoaa myös sen. Näyttää siltä, ​​​​että useammat valmistajat alkavat tarjota tätä tekniikkaa.

Rodimus Prime

9. lokakuuta 2006
  • 22. marraskuuta 2009
GlassBullet sanoi: Tiedän, mutta puhun tämän kuvan kaltaisista:


Missä voit asettaa sen tekemään Driver and go kuten normaali automaatti, tai se on tehty niin, että voit vaihtaa vaihteita helposti kuten manuaalissa Laajenna napsauttamalla...

oi, ne haluavat olla käsikirjoja.....

Anteeksi, mutta ne eivät ole lähelläkään todellista. Vaihteen vaihto on edelleen yhtä laimeaa kuin autolla, ja siinä on edelleen viive-ongelmia. Ajan manuaalia päivittäisenä kuljettajana ja olen ajanut niillä autoilla, jotka ja kyky valita vaihteesi.

Nuo 'puolikäsikirjat' ovat paskaa, etkä koskaan käytä niitä.

GlassBullet

Alkuperäinen juliste
7. heinäkuuta 2009
Ventura, CA
  • 22. marraskuuta 2009
steve2112 sanoi: Tästä on oikeastaan ​​kaksi versiota. Kuten muut ovat sanoneet, monet automatiikat tarjoavat tähän vaihtoehdon joko konsolin kautta tai ohjauspyörän/pylvään vaihteistopäitsimien kautta. Näiden tehokkuus vaihtelee suuresti. Jotkut autot vaihtavat edelleen itseään kuljettajan syötöstä riippumatta, kun taas toiset pitävät vaihteensa. Nämä kaikki ovat kuitenkin edelleen todellisia automaattisia, vääntömomentinmuuntimilla ja ilman kytkintä.

Toinen vaihtoehto on kytkimettömät manuaali- tai puoliautomaattiset vaihteistot. Nämä ovat käsikirjoja, joissa ei ole momentinmuunninta. Nykyaikaisissa malleissa auton tietokone ohjaa vaihteita kuljettajan sijaan kytkimellä ja vaihdevivulla. Vaikka ne saattavat tuntua automaattisilta, ne eivät ole sitä. Kyse on vain siitä, että tietokone tekee vaihdot. F1- ja Indy-autot käyttivät tätä asetusta vuosia ennen kuin järjestelmät suodattuivat katuautoihin. Niitä käyttävät enimmäkseen korkealuokkaiset merkit, kuten Porsche, Audi, Ferrari jne. VW tarjoaa useimmissa malleissaan version nimeltä DSG (Direct Shift Gearbox). Luulen, että Mitsubishi tarjoaa myös sen. Näyttää siltä, ​​​​että useammat valmistajat alkavat tarjota tätä tekniikkaa. Laajenna napsauttamalla...
Olisiko tämä (mistä puhun) ensimmäinen niistä vai toinen? Oletan ensimmäisen. Jos näin on, eikö se vaihda samalla tavalla kuin täysautomaatti, vain, että se tekee sen, kun kuljettaja käskee sen (useimmiten)?

Rodimus Prime sanoi: oi, ne haluavat olla käsikirjoja.....

Anteeksi, mutta ne eivät ole lähelläkään todellista. Vaihteen vaihto on edelleen yhtä laimeaa kuin autolla, ja siinä on edelleen viive-ongelmia. Ajan manuaalia päivittäisenä kuljettajana ja olen ajanut niillä autoilla, jotka ja kyky valita vaihteesi.

Nuo 'puolikäsikirjat' ovat paskaa, etkä koskaan käytä niitä. Laajenna napsauttamalla...
En väitä, että olet väärässä, mutta sinun on myönnettävä, että se on hieman puolueellinen nähdäksesi ajaessasi manuaalia itse. En aio käyttää tätä koko ajan, mutta ajattelin, että sen käyttö voisi olla hauskaa. Minulle ainakin. D

djellison

2. helmikuuta 2007
Pasadena CA
  • 22. marraskuuta 2009
No - keräämme Seat Leonin DSG-vaihteistolla tiistaina.

Joissakin Audi-, VW- ja Seat-malleissa on DSG-vaihteisto. Se on manuaali, mutta kahdella kytkimellä yksi tekee 1-3-5, toinen 2-4-6. Voit saada sen täysin automaattiseksi tai - lyödä sitä sivuun ja vaihtaa ylös ja alas hyvin nopeasti, paljon paremmin kuin normaali automaatti +/-. Olen huomannut, että valitsimella varustetut autot ovat enemmänkin ehdotuslaatikko kuin suora komento vaihteistoon. Tämä DSG-laatikko - olet vastuussa, ellet pyydä sitä tekemään jotain typerää.

Yritin vertailla manuaalia - ja DSG oli aivan mahtava verrattuna.

steve2112

20. helmikuuta 2009
Lyrasta itään, Pegasuksen luoteeseen
  • 22. marraskuuta 2009
GlassBullet sanoi: Olisiko tämä (mistä puhun) ensimmäinen niistä vai toinen? Oletan ensimmäisen. Jos näin on, eikö se vaihda samalla tavalla kuin täysautomaatti, vain, että se tekee sen, kun kuljettaja käskee sen (useimmiten)? Laajenna napsauttamalla...

Todennäköisimmin se olisi niin sanottu 'manuaattinen', joka on ensimmäinen tyyppi (automaatti, jossa on mahdollisuus vaihtaa manuaalisesti). En odottaisi esimerkiksi Camryn manuaalin olevan yhtä manuaalista kuin urheiluautossa. Kuten sanoin, todellinen kytkimetön manuaali on edelleen melko harvinainen huippuluokan mallien ulkopuolella. Tätä menetelmää käyttävistä malleista VW:llä on raportoitu olevan erittäin hyvä versio. Luulen, että Mitsu tarjoaa tällaisen vaihtoehdon Evoon ja pariin muuhun malliin.

Olen hieman puolueellinen manuaaleihin, mutta en haluaisi kokeilla yhtä kytkimetöntä manuaalia. Vanhaan vartaloani sattuu, kun joudun nyt liikkumaan paljon.

Edit: Tässä on pari linkkiä, jotka auttavat selittämään asioita, sekä luettelo järjestelmän nimistä valmistajakohtaisesti.

Manuaattinen: http://en.wikipedia.org/wiki/Manumatic

Puoliauto: http://en.wikipedia.org/wiki/Clutchless TO

acurafan

16. syyskuuta 2008
  • 22. marraskuuta 2009
onko siinä momentinmuunnin? jos näin on, se on ajanhukkaa.

haluat oikean puolimanuaalin - hanki auto DSG-vaihteistolla. Muuten odota muutama vuosi ja hanki manuaalinen auto. vanhassa mitsussa, jota katsot, ei ole DSG:tä.

r.j.s

Moderaattori emeritus
7. maaliskuuta 2007
Texas
  • 22. marraskuuta 2009
djellison sanoi: No - keräämme Seat Leonin DSG-vaihteistolla tiistaina.

Joissakin Audi-, VW- ja Seat-malleissa on DSG-vaihteisto. Se on manuaali, mutta kahdella kytkimellä yksi tekee 1-3-5, toinen 2-4-6. Voit saada sen täysin automaattiseksi tai - lyödä sitä sivuun ja vaihtaa ylös ja alas hyvin nopeasti, paljon paremmin kuin normaali automaatti +/-. Olen huomannut, että valitsimella varustetut autot ovat enemmänkin ehdotuslaatikko kuin suora komento vaihteistoon. Tämä DSG-laatikko - olet vastuussa, ellet pyydä sitä tekemään jotain typerää.

Yritin vertailla manuaalia - ja DSG oli aivan mahtava verrattuna. Laajenna napsauttamalla...

Sellainen omani on...

Se vaihtaa itsestään, jos painan punaviivaa liian kauan tai hidastan vaihteen rajojen yli.

GlassBullet

Alkuperäinen juliste
7. heinäkuuta 2009
Ventura, CA
  • 22. marraskuuta 2009
r.j.s sanoi: Minun 2005.5 Jettassani on se. Laajenna napsauttamalla...

Mitä pidät siitä, että se on autossasi? Käytätkö minua usein? JA

yg17

1. elokuuta 2004
St. Louis, MO
  • 22. marraskuuta 2009
GlassBullet sanoi: En väitä, että olet väärässä, mutta sinun on myönnettävä, että se on hieman puolueellinen, kun näet ajaessasi manuaalia itse. En aio käyttää tätä koko ajan, mutta ajattelin, että sen käyttö voisi olla hauskaa. Minulle ainakin. Laajenna napsauttamalla...

Tuen häntä tässä. Minulla oli sellainen puoliautomaattinen auto, nyt minulla on oikea manuaalivaihteisto. Näiden kahden välillä ei ole vertailua. Puoliautot ovat täyttä paskaa eivätkä korvaa kunnollista manuaalivaihteistoa. Käytin harvoin puoliautomaattitilaa, se oli vain tylsää, tylsää ja siinä oli vaihtoviive, joka kaikilla automaattisilla on.

Rt & Dzine

8. lokakuuta 2008
  • 22. marraskuuta 2009
Autossani on sellainen, enkä käytä sitä koskaan. Kun sain auton ensimmäisen kerran, leikittelin sillä muutaman kerran.

r.j.s

Moderaattori emeritus
7. maaliskuuta 2007
Texas
  • 22. marraskuuta 2009
GlassBullet sanoi: Mitä pidät siitä, että se on autossasi? Käytätkö minua usein? Laajenna napsauttamalla...

Pidän siitä, se on hyödyllinen matkalla töistä kotiin. Minun täytyy sulautua moottoritielle, ja liikenteen yhdistäminen voi olla melko hidasta. Voin jättää sen kolmannelle, sulautua ja ajaa heti vasemmalle kaistalle ja hypätä 20 mph nopeusrajoitukseen.

Rodimus Prime

9. lokakuuta 2006
  • 22. marraskuuta 2009
GlassBullet sanoi: En väitä, että olet väärässä, mutta sinun on myönnettävä, että se on hieman puolueellinen, kun näet ajaessasi manuaalia itse. En aio käyttää tätä koko ajan, mutta ajattelin, että sen käyttö voisi olla hauskaa. Minulle ainakin. Laajenna napsauttamalla...


Ei olla puolueellinen, vaan totuus. Manuaalinen tila ei todellakaan lisää mitään ja liitin 'hauskaksi tekijäksi'

Kyllä, ajelen manuaalia ja suurimman osan ajasta käytän sitä vain vaihtamiseen, en huvikseni. Mutta kun haluan hauskanpitoa, se on todella mukavaa. Automaattinen puolimanuaalinen tila ei lisää mitään hauskanpitoa ja korkeintaan vain hieman parantaa vaihteiston viivettä alaspäin vaihtaessa. R

RaceTripper

29. toukokuuta 2007
  • 22. marraskuuta 2009
yg17 sanoi: Tuen häntä tässä. Minulla oli sellainen puoliautomaattinen auto, nyt minulla on oikea manuaalivaihteisto. Näiden kahden välillä ei ole vertailua. Puoliautot ovat täyttä paskaa eivätkä korvaa kunnollista manuaalivaihteistoa. Käytin harvoin puoliautomaattitilaa, se oli vain tylsää, tylsää ja siinä oli vaihtoviive, joka kaikilla automaattisilla on. Laajenna napsauttamalla...

Minulla on ollut kolme tyyppiä. Täysautomaattinen vaihteisto manuaalisella vaihteiden valinnalla (Steptronic BMW 2002 530i:ssa), peräkkäinen vaihteisto (mitä te kaikki kutsutte puoliautomaatiksi) vuoden 2005 M3:ssa (SMG II) ja minulla on tällä hetkellä tavallinen 6-vaihteinen manuaali. . Olen myös ajanut heidät kaikki radalle viikonloppuisin korkean suorituskyvyn ajoa varten (jossa juoksen edistyneiden ryhmässä). Suorituskyvyn suhteen sekventiaalivaihteiston säännöt. Se ei ole edes lähellä. Momentinmuunninautomaatti (Steptronic) on huonoin. Nyt kaupungissa on uusi peli, kaksoiskytkinvaihteistot (esim. DSG Volkswagonilta, DCG uudessa BMW M3:ssa). Myös Mitsu Lancer Evo X:ssä on se, kuten useissa muissakin. Uuden Porsche 911:n 'auto'-vaihtoehto on nyt myös kaksoiskytkinvaihteisto. Kaksoiskytkinvaihteistot toimivat jopa paremmin kuin peräkkäiset: silkinpehmeät vaihteet mitattuna kaksinumeroisina ms. nolla kiihtyvyysviiveellä. Nykyään useimmat korkean tason urheiluautot ja avopyöräiset kilpasarjat käyttävät sekventiaalivaihteistoja tai jotain kaksoiskytkinvaihteiston varianttia.

Joten parhaan suorituskyvyn saamiseksi järjestys on
1. kaksoiskytkinvaihteisto (suoraan kytketty)
2. sekventiaalivaihteisto (suoraan kytketty)
3. manuaalivaihteisto (suorakytkin)
4. vääntömomenttia muuntava automaattivaihteisto (nestekytketty)

Ajan nyt 6-vaihteisella manuaalilla (MINI John Cooper Works) ja tekniikkani on aivan hyvä (eli voin vaihtaa alaspäin alaspäin koko paikkaa), mutta valinnan mukaan pidän enemmän sekventio-/kaksoiskytkinvaihteistosta. Jos minun ei tarvitse painaa kytkinpoljinta, se sopii minulle, koska voin keskittyä enemmän muihin tekniikoihin: jarrutukseen, kaasuun, kilpailulinjaan, ohjaamiseen jne.

Siellä on paljon 'manuaalisia' snobeja, mutta siinä kaikki. Ei ole teknistä syytä suosia uudemman tyyppisen suorakytketyn vaihteiston manuaalia. JA

yg17

1. elokuuta 2004
St. Louis, MO
  • 22. marraskuuta 2009
RaceTripper sanoi: Minulla on ollut kolme tyyppiä. Täysautomaattinen vaihteisto manuaalisella vaihteiden valinnalla (Steptronic BMW 2002 530i:ssa), peräkkäinen vaihteisto (mitä te kaikki kutsutte puoliautomaatiksi) vuoden 2005 M3:ssa (SMG II) ja minulla on tällä hetkellä tavallinen 6-vaihteinen manuaali. . Olen myös ajanut heidät kaikki radalle viikonloppuisin korkean suorituskyvyn ajoa varten (jossa juoksen edistyneiden ryhmässä). Suorituskyvyn suhteen sekventiaalivaihteiston säännöt. Se ei ole edes lähellä. Momentinmuunninautomaatti (Steptronic) on huonoin. Nyt kaupungissa on uusi peli, kaksoiskytkinvaihteistot (esim. DSG Volkswagonilta, DCG uudessa BMW M3:ssa). Myös Mitsu Lancer Evo X:ssä on se, kuten useissa muissakin. Uuden Porsche 911:n 'auto'-vaihtoehto on nyt myös kaksoiskytkinvaihteisto. Kaksoiskytkinvaihteistot toimivat jopa paremmin kuin peräkkäiset: silkinpehmeät vaihteet mitattuna kaksinumeroisina ms. nolla kiihtyvyysviiveellä. Nykyään useimmat korkean tason urheiluautot ja avopyöräiset kilpasarjat käyttävät sekventiaalivaihteistoja tai jotain kaksoiskytkinvaihteiston varianttia.

Joten parhaan suorituskyvyn saamiseksi järjestys on
1. kaksoiskytkinvaihteisto (suoraan kytketty)
2. sekventiaalivaihteisto (suoraan kytketty)
3. manuaalivaihteisto (suorakytkin)
4. vääntömomenttia muuntava automaattivaihteisto (nestekytketty)

Ajan nyt 6-vaihteisella manuaalilla (MINI John Cooper Works) ja tekniikkani on aivan hyvä (eli voin vaihtaa alaspäin alaspäin koko paikkaa), mutta valinnan mukaan pidän enemmän sekventio-/kaksoiskytkinvaihteistosta. Jos minun ei tarvitse painaa kytkinpoljinta, se sopii minulle, koska voin keskittyä enemmän muihin tekniikoihin: jarrutukseen, kaasuun, kilpailulinjaan, ohjaamiseen jne.

Siellä on paljon 'manuaalisia' snobeja, mutta siinä kaikki. Ei ole teknistä syytä suosia uudemman tyyppisen suorakytketyn vaihteiston manuaalia. Laajenna napsauttamalla...

Kun ostin GTI:täni, kokeilin DSG:tä, ja se oli ylivoimaisesti paras automaatti, jolla olen ajanut (ja kyllä, pidän DSG:tä edelleen automaattina. Jos se voi vaihtaa vaihteita minulle automaattisesti, se on automaatti ), mutta en silti usko, että siinä on todellisen manuaalivaihteiston hauskaa tekijää. Minulla on manuaalinen GTI ja rakastan sitä, mutta jos menettäisin yhden jaloistani tai käsistäni ja joutuisin ostamaan automaattisen, käyttäisin DSG:tä. D

djellison

2. helmikuuta 2007
Pasadena CA
  • 22. marraskuuta 2009
yg17 sanoi: ja sillä oli vaihtoviive, joka kaikilla automaattisilla on. Laajenna napsauttamalla...

Et ole käyttänyt DSG-laatikkoa, niin DSG-vaihteistot vaihtavat nopeammin kuin voisit koskaan tehdä niin manuaalisesti ilman, että sitä muussataan.

Kokeilin täsmälleen samaa autoa - yksi DSG, yksi manuaali. Ja olen bensiinipää, nautin vaihteiden vaihtamisesta, mutta pidin massiivisesti DSG:stä. JA

yg17

1. elokuuta 2004
St. Louis, MO
  • 22. marraskuuta 2009
djellison sanoi: Et ole käyttänyt DSG-laatikkoa, niin DSG-vaihteistot vaihtavat nopeammin kuin voisit koskaan tehdä niin manuaalisesti ilman, että sitä muussataan.

Kokeilin täsmälleen samaa autoa - yksi DSG, yksi manuaali. Ja olen bensiinipää, nautin vaihteiden vaihtamisesta, mutta pidin massiivisesti DSG:stä. Laajenna napsauttamalla...

Et tainnut olla lukenut viestiäni yläpuolellasi

Olen ajanut DSG:llä ja kyllä, se on nopeampi kuin ihminen manuaalissa. Ei silti niin hauskaa, vaikka IMO.

Jason Beck

19. lokakuuta 2009
Cedar City, Utah
  • 22. marraskuuta 2009
puoliautomaattinen ..... / sylkeä. X

Xavier

Osallistuja
23. huhtikuuta 2006
Kolumbus
  • 22. marraskuuta 2009
VW GLI/GTI H

harperjones99

3. marraskuuta 2009
  • 22. marraskuuta 2009
Kikka... sillä ei todellakaan ole käytännön tarkoitusta, koska nykyaikaiset automaattivaihteistot ovat erittäin tehokkaita. Lisää tarpeettomia komplikaatioita vaihteistoon ja maksaa enemmän korjaamisesta, kun se rikkoutuu.

Auringonpaistettu

19. toukokuuta 2002
  • 22. marraskuuta 2009
harperjones99 sanoi: Kikka... sillä ei todellakaan ole käytännön tarkoitusta, koska nykyaikaiset automaattivaihteistot ovat erittäin tehokkaita. Lisää tarpeettomia komplikaatioita vaihteistoon ja maksaa enemmän korjaamisesta, kun se rikkoutuu. Laajenna napsauttamalla...

Joo, kysy muutamilta ihmisiltä heidän kanssaan, kuinka usein he käyttävät sitä.

Todennäköisesti ei liian usein, paitsi poikien katukilpailijoita, joilla on siipipyörän vaihtajapäivityksiä.

Käsikirja on usein paljon halvempi ostaa. Valmistajasta ja automaattisen päivityksen ja puoliautomaattisen päivityksen 'vaadituista' vaihtoehdoista riippuen säästät todennäköisesti tuhansia. Paitsi jos ostat käytettynä ja pidät edellisistä omistajista päivityksen aiheuttaman vaivan.