Muut

Miksi ihmeessä Amerikka käyttää edelleen vanhentuneita mitta- ja päivämääräyksiköitä?

garirry

Alkuperäinen juliste
27. huhtikuuta 2013
Kanada on minun kaupungini
  • 7. toukokuuta 2016
Okei kaverit, tämä on luultavasti minun vihainen 01.00 itseni, joka taas kirjoittaa tänne, mutta tämä on asia, joka on vaivannut minua nyt muutaman viikon. Julkaisen sen tänne, koska tiedän, että tämä on ensisijaisesti amerikkalaisten verkkosivusto, enkä tiedä kenestä muusta puhua tästä.


Okei, ensin lämpötila. Tiedämme kaikki kolme hyödyllistä lämpötilamittausta. Vain yksi on käytössä päivittäisessä käytössä, se on Celsius, ja kaikkialla maailmassa. Se on loogisin kolmesta, 0° on veden jäätymispiste, 100° on sen kiehumispiste, sen tietää jokainen puoliksi koulutettu ihminen. Vain KOLME maata käyttää yksinomaan Fahrenheitiä, ja yllätys yllätys, Yhdysvallat on yksi niistä. Miksi? Miksi se on välttämätöntä? Miksi käyttää järjestelmää, joka on täysin vanhentunut, jossa ei ole mitään järkeä (vesi jäätyy 32°:ssa ja sulaa 212°:ssa? joo, täysin järkevää), jota ei käytännössä kukaan muu käytä? Jopa, anteeksi tämä termi, itsepäiset maat, kuten Yhdistynyt kuningaskunta, käyttävät nyt yksinomaan ja ensisijaisesti Celsiusta. Jopa Kanada ja sen vaikutus maahan ei pakottanut sitä pitämään Fahrenheit-arvoa. Se ärsyttää minua, koska joka kerta kun joku sanoo 'ulkona on 60°!' Minun on googletettava ja muutettava se, koska se ei merkitse minulle mitään, enkä kommunikoi amerikkalaisten kanssa tarpeeksi vaivautuakseni sen oppimiseen. Voisin päästä eroon, jos sitä käytettäisiin vaihtokelpoisesti useissa maissa, mutta se ei ole, se on vanhentunut.

Toiseksi mittayksiköt. Toisaalta sinulla on planeetan loogisin järjestelmä, metrijärjestelmä. Yksinkertaista, jokainen yksikkö korreloi toistensa kanssa, ja on perusetuliitteet, jotka yksinkertaisesti jakavat tai kertovat luvut 10:n kerrannaisilla. Ja sanon nyt suoraan, imperiaaliset yksiköt ovat intuitiivisempia ja ovat silti jonkin verran loogisia. Kuitenkin, kun haluat tehdä jotain hieman monimutkaisempaa, siitä tulee ärsyttävää. Ei tuollaisella järjestelmällä voi mitään. Sinun on opittava valtava määrä sanoja ja kuinka kukin ne vastaavat toisiaan. Kuvittele, että sen sijaan, että sinun pitäisi käyttää kilotavuja, megatavuja, gigatavuja, teratavuja, käyttäisit levykkeitä, levyjä, asemia ja palvelimia. Vaikuttaa loogiselta vaihtoehdolta, mutta ne eivät toimi ollenkaan hyvin yhdessä ja sinun täytyy muistaa kaikki se paska. Jälleen kerran vain Yhdysvallat ja kaksi muuta pientä maata käyttävät yksinomaan tätä järjestelmää. Itse asiassa, kun ajattelin, että Yhdistynyt kuningaskunta on vastuussa samasta asiasta, kävi ilmi, että se on teknisesti tämän päivän tärkein mittausjärjestelmä (vaikka monet käyttävät edelleen toista), joten minun on todella annettava heille kunnia uskaltaa uhmata perinteistä järjestelmää. Jokainen kansainyhteisön maa on ottanut käyttöön SI:n, vaikka jotkut Kanadan kaltaiset tarjoavatkin sitä satunnaisesti. Vakavasti, miksi tehdä tämä? Toki, voin käsitellä sitä, se ei ole tyhmää tai mitään, mutta EI kun sitä käytetään virallisesti vain YKSESSÄ JUMALAN MAASSA (jätän tässä pois pienet maat, koska ne ovat yleensä hyvin pieniä ja niillä on hyvin vähän vaikutusta muuhun maailmasta).

Lopulta tämä suututtaa minua niin paljon, että haluan vain kuolla. Päivämääräjärjestelmä. Koko maailma käyttää jompaakumpaa, joko PP/KK/VVVV-järjestelmää (yleinen Euroopan maissa), joko VVVV/KK/PP-järjestelmää (yleinen Itä-Aasian maissa ja joissain muissa paikoissa). Molemmat ovat täysin hyviä, koska ne edustavat sopivaa tärkeysastetta. EI ole hienoa, kun yksittäinen maa tulee vain peitämään kaikkia ja tuomaan KK/PP/VVVV-järjestelmän, mikä sotkee ​​päivämäärän järjestyksen täysin. Kuukausi, sitten pieni osa kuusta ja sitten vuosi, jolloin kuukausi tapahtuu? MITÄ? Mitä järkeä siinä on? MIKSI SE ON TARPEEN? MIKSI epäloogisuus? Kestän 1. tammikuuta 2016 päivämääräjärjestelmän, koska se on lähempänä kielen ominaisuutta, mutta ei silloin, kun se on puhtaasti kirjoitettu muoto! Käytä vähintään VVVV/KK/PP, jos haluat säilyttää K/D-osan! Vakavasti!


Okei, ymmärrän, että tämä oli vähän tylsä. Mutta en voi hyväksyä sitä. En voi hyväksyä maata, jossa ihmiset ovat niin laiskoja ottamaan käyttöön järjestelmiä, jotka ovat ylivoimaisesti paljon kätevämpiä kuin mikä tahansa nykyinen, varsinkin kun otetaan huomioon, että olemme vuonna 2016, eikä parannuksia ole tehty tähän mennessä. Ja puhumattakaan, olen varma, että jotkut idiootit puolustavat tätä järjestelmää sanoen, että 'emme ole lampaita seuraamaan muita ihmisiä tuolla tavalla!'. No, sitten olet lammas omalle paskayhteisöllesi. ajatuksia? Voit toki kutsua aivopestyksi, jos niin uskot, mutta haluan vain huomauttaa, että vaikka olen kasvanut 24h-järjestelmässä ja vaihdoin kokonaan 12h-järjestelmään. Ja nyt olen (osittain) takaisin kello 24. Koko tämän ajan en ole juurikaan viettänyt aikaa ulkona. Kuinka tarkalleen voit todistaa tämän minua vastaan, jos se on tarkoituksesi? Joka tapauksessa, onko järkeviä ja puolueettomia selityksiä ja/tai puolustuksia? Kiitos. Viimeksi muokattu: 7. toukokuuta 2016
Reaktiot:Janichsan, mattdeezy, bobob ja 29 muuta

Fancuku

8. lokakuuta 2015


PA, USA
  • 7. toukokuuta 2016
garirry sanoi: Okei, ymmärrän, että tämä oli vähän tylsä. Mutta en voi hyväksyä sitä. En voi hyväksyä maata, jossa ihmiset ovat niin laiskoja ottamaan käyttöön järjestelmiä, jotka ovat ylivoimaisesti paljon kätevämpiä kuin mikä tahansa nykyinen. Laajenna napsauttamalla...

Miksi sillä on sinulle väliä? Me käytämme sitä, mistä pidämme, ja sinä käytät sitä, mitä haluat käyttää. Näetkö meidän naivan, miksi käytät metrijärjestelmää?
Emme välitä siitä, mitä järjestelmää käytät, ja pidämme järjestelmästämme.

Mene nyt nukkumaan, koska kello on yksi yöllä (mikä on ironista, koska sinun olisi pitänyt sanoa 01:00 Reaktiot:iHorseHead, FHoff, TMRJIJ ja 6 muuta

garirry

Alkuperäinen juliste
27. huhtikuuta 2013
Kanada on minun kaupungini
  • 7. toukokuuta 2016
Fancuku sanoi: Miksi sillä on sinulle väliä? Me käytämme sitä, mistä pidämme, ja sinä käytät sitä, mitä haluat käyttää. Näetkö meidän naivan, miksi käytät metrijärjestelmää?
Emme välitä siitä, mitä järjestelmää käytät, ja pidämme järjestelmästämme.

Mene nyt nukkumaan, koska kello on yksi yöllä (mikä on ironista, koska sinun olisi pitänyt sanoa 01:00 Reaktiot:David G. ja iHorseHead

flyinmac

2. syyskuuta 2006
Yhdysvallat
  • 7. toukokuuta 2016
Käytämme standardia, jota olemme aina käyttäneet. Se, että joku muu päätti käyttää jotain muuta, ei tarkoita, että meidän on käytettävä sitä, mitä he käyttävät.

Muutamme tarpeen mukaan, kun olemme tekemisissä muiden maiden kanssa. Ja muut maat voivat muuttaa tarpeen mukaan työskennellessään kanssamme. Se on yksinkertainen muunnos.

Jos muu maailma päätti, että kalliolta hyppääminen on oikea asia, arvaa mitä, minä olen se kaveri, joka seisoo maassa ja elossa. Miksi??? Koska se on vienyt minut näin pitkälle elämässä, ja olen edelleen elossa.

Joillakin asioilla ei todellakaan ole väliä. Kerro tai jaa käyttämällä yleistä matematiikkaa, jonka jokainen 1. luokan oppilas osaa tehdä, ja se on valmis.

Joku henkilö jollain eristyneemmällä alueella käyttää todennäköisesti sormiaan ja käsiään mittaamiseen. Yritä vakuuttaa hänet, että hänen on käytettävä metristä viivainta. Miksi??? Hänen järjestelmänsä toimii hänelle. Jätä hänet rauhaan.

Kun mittaamme hevosia, käytämme käsiä... Se toimii hyvin. Se on nopea. Ja minun ei tarvitse ottaa mittanauhaa esiin.

Käytä mitä pidät. Käytä sitä, mikä on toiminut sinulle. Ja ketä kiinnostaa, mitä joku muu käyttää.

Anteeksi, jos sinun täytyy katsoa kättäsi ja kuvitella miltä 15 kättä voisi näyttää.

Metrinen muuntaminen on yksinkertaista matematiikkaa. Ei iso juttu.
Reaktiot:Tinmania, bigcahuna12c ja Fancuku

Mlrollin91

20. marraskuuta 2008
Venturan piirikunta
  • 7. toukokuuta 2016
Tiedätkö kuinka järjettömän vaikeaa olisi siirtää 300 miljoonaa ihmistä metrijärjestelmään? Se olisi kuin menisi kouluun uudestaan. Opimme yhden asian kasvaessamme ja siitä tulee toinen luonto. Sen muuttaminen jo oppimisen jälkeen olisi erittäin vaikeaa. Varsinkin vanhemmille sukupolville.
Reaktiot:Corso99, Benjamin Frost, BigMcGuire ja 2 muuta

Vacheron

macrumors puolijumala
20. lokakuuta 2011
Austin, TX
  • 7. toukokuuta 2016
Teemme sen tällä tavalla, koska ei ole todellista syytä muuttaa sitä. Monimutkaisemmissa mittayksiköissä (etenkin, mutta ei aina) tiedeyhteisössä meillä on taipumus kallistua voimakkaasti metriikkaan. Muuten Farenheit on hyvä lämpötilalle. Monet maat käyttävät maileja ja punta on hyvä mitta.

Ei todellakaan ole mitään syytä antaa sen järkyttää sinua.
Reaktiot:SalisburySam, Huntn, Benjamin Frost ja 1 muu henkilö

jalat

13. helmikuuta 2012
Perth, Länsi-Australia
  • 7. toukokuuta 2016
Koska he haluavat tehdä asioita kantapään kautta, ja jokainen, joka käyttää metriikkaa, on kommi, ranska tai mikä tahansa muu BS-syy on kuukauden maku juuri nyt.
[doublepost=1462688002][/doublepost]
flyinmac sanoi: Käytämme standardia, jota olemme aina käyttäneet. Se, että joku muu päätti käyttää jotain muuta, ei tarkoita, että meidän on käytettävä sitä, mitä he käyttävät.

Muutamme tarpeen mukaan, kun olemme tekemisissä muiden maiden kanssa. Ja muut maat voivat muuttaa tarpeen mukaan työskennellessään kanssamme. Se on yksinkertainen muunnos. Laajenna napsauttamalla...

Päinvastoin, avaruusluotaimet ovat kadonneet muunnosvirheiden vuoksi (eli Imperialin jatkuvaan käyttöön liittyy todellisia ei-triviaalisia kustannuksia) ja muuntaminen loogisesta standardista sellaiseksi, jossa ei ole käytännössä mitään järkeä. Ei skaalata toimimaan millään tieteellisellä tavalla, on ajanhukkaa kaikille mukana oleville.

Ja jälleen altis virheille.

Mutta hei, kuten sanoin, näyttää siltä, ​​​​että ihmiset Yhdysvalloissa haluavat tehdä asioita vaikeasti.

Kyllä vaihtaminen vaatisi vaivaa ja lyhytkestoista kipua, mutta te olette aikuisia, olen varma, että selviätte siitä lopulta, kuten käytännössä kaikki muut maat.
[doublepost=1462688162][/doublepost]
Mlrollin91 sanoi: Tiedätkö kuinka järjettömän vaikeaa olisi siirtää 300 miljoonaa ihmistä metrijärjestelmään? Se olisi kuin menisi kouluun uudestaan. Opimme yhden asian kasvaessamme ja siitä tulee toinen luonto. Sen muuttaminen jo oppimisen jälkeen olisi erittäin vaikeaa. Varsinkin vanhemmille sukupolville. Laajenna napsauttamalla...

Tiedät, että a muutama miljardi muut ihmiset muissa maissa onnistuivat jo ilman suurempia ongelmia. Ei maata alkoi Metrillinen, ei edes ranskalainen.

Vai oletteko vain liian hyödyttömiä muuhun maailmaan verrattuna hallitsemaan sitä? Viimeksi muokattu: 7. toukokuuta 2016
Reaktiot:bobob, AlexB23, DeanL ja 15 muuta

garirry

Alkuperäinen juliste
27. huhtikuuta 2013
Kanada on minun kaupungini
  • 7. toukokuuta 2016
Fancuku sanoi: En ymmärrä miksi se häiritsee sinua. Muutitko juuri Yhdysvaltoihin tai jotain ja sinun on vaikea sopeutua?
Jos sinun ei tarvitse käsitellä sitä millään tavalla, miksi se häiritsee sinua? Laajenna napsauttamalla...
Ei, en asu Yhdysvalloissa. Syy se on ärsyttävää, koska en halua käyttää aikaa muuntamiseen ja ****. 'Voi, sanotko sinä, että asut 50 mailin päässä täältä? Odota hetki, tartutaan laskimeni nopeasti...'. Miksi on niin vaikeaa tyytyä yhteen mahdollisuuteen? Ja toistan, mitä sanoin, kun sinulla on puhdas seinä (tässä tapauksessa kaikki maat) ja siinä on pieni pisara maalia (tässä tapauksessa Yhdysvallat), se tuntuu niin häiritsevalta, että haluat vain murtaa seinän. koko seinä. Totta, se voi olla vain OCD ja vainoharhaisuus, mutta en käytä tätä argumenttia vasta-argumenteilleni.
Mlrollin91 sanoi: Tiedätkö kuinka järjettömän vaikeaa olisi siirtää 300 miljoonaa ihmistä metrijärjestelmään? Se olisi kuin menisi kouluun uudestaan. Opimme yhden asian kasvaessamme ja siitä tulee toinen luonto. Sen muuttaminen jo oppimisen jälkeen olisi erittäin vaikeaa. Varsinkin vanhemmille sukupolville. Laajenna napsauttamalla...
Olen vahvasti eri mieltä. Tiedätkö kuinka muutat järjestelmää? Se on yksinkertaista. Tee nykyisestä järjestelmästä toissijainen. Tee uusi järjestelmä ensisijaiseksi. (oletetaan, kirjoita numerot maileina pienemmällä fontilla) Sitten koulussa pakota jokainen vuoden 20XX jälkeen syntynyt oppilas käyttämään yksinomaan uutta järjestelmää. Se on aluksi erittäin ärsyttävää, mutta kun ensimmäiset sukupolvet ovat ohi, vanhaa järjestelmää käyttäviä ihmisiä tulee pian yhä vähemmän. Lyön vetoa, että vuonna 2100 Iso-Britannia ei enää käytä keisarillista järjestelmää. Varmaan paljon ennen sitä. Sillä välin Yhdysvalloissa käydään robottien maailmansotaa ennen kuin se tapahtuu.
flyinmac sanoi: Käytämme standardia, jota olemme aina käyttäneet. Se, että joku muu päätti käyttää jotain muuta, ei tarkoita, että meidän on käytettävä sitä, mitä he käyttävät.

Muutamme tarpeen mukaan, kun olemme tekemisissä muiden maiden kanssa. Ja muut maat voivat muuttaa tarpeen mukaan työskennellessään kanssamme. Se on yksinkertainen muunnos.

Jos muu maailma päätti, että kalliolta hyppääminen on oikea asia, arvaa mitä, minä olen se kaveri, joka seisoo maassa ja elossa. Miksi??? Koska se on vienyt minut näin pitkälle elämässä, ja olen edelleen elossa.

Joillakin asioilla ei todellakaan ole väliä. Kerro tai jaa käyttämällä yleistä matematiikkaa, jonka jokainen 1. luokan oppilas osaa tehdä, ja se on valmis.

Joku henkilö jollain eristyneemmällä alueella käyttää todennäköisesti sormiaan ja käsiään mittaamiseen. Yritä vakuuttaa hänet, että hänen on käytettävä metristä viivainta. Miksi??? Hänen järjestelmänsä toimii hänelle. Jätä hänet rauhaan.

Kun mittaamme hevosia, käytämme käsiä... Se toimii hyvin. Se on nopea. Ja minun ei tarvitse ottaa mittanauhaa esiin.

Käytä mitä pidät. Käytä sitä, mikä on toiminut sinulle. Ja ketä kiinnostaa, mitä joku muu käyttää.

Anteeksi, jos sinun täytyy katsoa kättäsi ja kuvitella miltä 15 kättä voisi näyttää.

Metrinen muuntaminen on yksinkertaista matematiikkaa. Ei iso juttu. Laajenna napsauttamalla...
Kuten mainitsin viestissäni, käytät järjestelmääsi puhtaasti tottumasta siihen. Arvaa mitä, olen tottunut tiettyihin asioihin elämässä, ja kun huomasin, että on olemassa parempi ratkaisu, vaihdoin siihen, vaikka se oli vaikeaa. Voit tehdä saman. Sinä vain pakotat tottumuksiasi itsellesi sen sijaan, että ajattelisit 'mikä on parempi'. Lisäksi, kuten huomautin vastauksessani juuri yllä, voit vain opettaa uudemman sukupolven tekemään jotain, ja jotenkin 100 vuotta myöhemmin kaikki on taas tuoretta. Toki, jos pidät keisarillisista yksiköistä, käytä sitä, mutta toivottavasti ymmärrät, että on olemassa vaihtoehto, joka sopii paremmin varsinaisiin nykyaikaisiin tehtäviin maanviljelijöille tai jotain.


Pidän myös siitä, että kaikki tässä ketjussa keskittyvät yksinomaan käsitykseeni keisarillisen järjestelmän VS-metriikasta. Kukaan ei maininnut mitään Fahrenheitistä tai hankalasta päivämäärämuodosta. Tuntuu kuin heillä ei olisi mitään riitaa tästä, joten he jättävät asian siihen, lol
Reaktiot:rafark, throAU, 09872738 ja 2 muuta

Fancuku

8. lokakuuta 2015
PA, USA
  • 8. toukokuuta 2016
garirry sanoi: Pidän myös siitä, että kaikki tässä ketjussa keskittyvät yksinomaan käsitykseeni keisarillisen järjestelmän VS-metriikasta. Kukaan ei maininnut mitään Fahrenheitistä tai hankalasta päivämäärämuodosta. Tuntuu kuin heillä ei olisi mitään riitaa tästä, joten he jättävät asian siihen, lol Laajenna napsauttamalla...
Älä imartele itseäsi. Mielestämme koko argumenttisi on typerä, ei vain metriikka vs imperialistinen. Reaktiot:Plett ja Benjamin Frost

Applen fanipoika

macrumors Sandy Bridge
21. helmikuuta 2012
Behind the Lens, Iso-Britannia
  • 8. toukokuuta 2016
Koska olen kotoisin Isosta-Britanniasta, käytän (kuten useimmat meistä) hybridijärjestelmää.
Kysy kuinka paljon painan, se on kivi ja kiloa.
Kuinka pitkä olen? Se on jalkaa ja tuumaa.
Jos menen pubiin, juon tuoppia.
Autoni tekee MPH
Mutta jos ostan puuta, mittaisin CM:issä.
Jos juoksin kilpailun, se olisi metreissä.
Ruoanlaitto voi mennä kummalle tahansa.
Mitä tulee lämpötilaan, aivoni voivat tehdä sen molempiin suuntiin, mutta yleensä se on C.
Aikaa voin tehdä joko tai.
Reaktiot:Benjamin Frost, AdeFowler ja aristokraatti

jalat

13. helmikuuta 2012
Perth, Länsi-Australia
  • 8. toukokuuta 2016
Apple fanboy sanoi: Koska olen kotoisin Isosta-Britanniasta, käytän (kuten useimmat meistä) hybridijärjestelmää.
Kysy kuinka paljon painan, se on kivi ja kiloa.
Kuinka pitkä olen? Se on jalkaa ja tuumaa.
Jos menen pubiin, juon tuoppia.
Autoni tekee MPH
Mutta jos ostan puuta, mittaisin CM:issä.
Jos juoksin kilpailun, se olisi metreissä.
Ruoanlaitto voi mennä kummalle tahansa.
Mitä tulee lämpötilaan, aivoni voivat tehdä sen molempiin suuntiin, mutta yleensä se on C.
Aikaa voin tehdä joko tai. Laajenna napsauttamalla...


Teen samanlaisia. No, pituuden vuoksi joka tapauksessa.

Mutta metriikka on yleensä järkevämpää. Äläkä edes aloita päivämäärämuotoja. Käytännössä kaikki tekevät sen väärin, vaikkakin on ISO-standardi, joka saa asiat järjestymään kunnolla ja on yksiselitteinen.

https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_8601


Kaikki muu on väärin.

muokata:
'Kirje'-paperistandardi on myös tyhmä.

Metric A -koot ovat oikea tapa. Miksi? koska ne taittuvat pienemmäksi. Mikä on hyödyllistä jonkin mielivaltaisen ei-skaalautuvan koon sijaan. Se on myös kultainen kuvasuhde (kuten 16:10 näytöt 16:9 sijaan) ja siksi oikea. Reaktiot:Benjamin Frost, 808? ja mojolicious B

b0dyr0ck2006

16. lokakuuta 2011
  • 8. toukokuuta 2016
Minun on myönnettävä, etten ole koskaan ymmärtänyt, miksi joissakin maissa käytetään kk/pp/vvvv. Vaikuttaa oudolta, olen Iso-Britanniasta. Kuten Fahrenheitin ja Celsius-asteen kohdalla, kun näen amerikkalaisten puhuvan siitä, että se on 60 astetta, minulla ei ole aavistustakaan, mikä lämpötila se on, ja minun on muutettava, se on se, mitä he ovat tottuneet käyttämään ja me olemme tottuneet käyttämään celsiusastetta, mutta se ei koskaan näytä siltä. olla enää vakiomitta. Nyt painot, miksi amerikkalaiset käyttävät puntia? Esimerkiksi katson tappavin saalis ja he mainitsevat, että yksi vene on vetänyt 250 000 puntaa... Sitten minun on suoritettava laskelma muuntaakseni sen tonneiksi, koska en voi kuvitella, mikä 250 000 puntaa on. 125 tonnia voin. Mutta sitten Ranska käyttää kilometriä ja me käytämme maileja. En taaskaan ole varma, miksi jotkin maat valitsevat yhden mittaustavan toisen sijaan, jos luulisi, että jos kaikki olisi samaa standardia, se helpottaisi elämää?

adrianlondon

28. marraskuuta 2013
Sveitsi
  • 8. toukokuuta 2016
throAU sanoi: Tiedät, että a muutama miljardi muut ihmiset muissa maissa onnistuivat jo ilman suurempia ongelmia. Laajenna napsauttamalla...
1 000 000 000 000?
Reaktiot:Benjamin Frost, 808?, mojolicious ja 1 muu henkilö N

nebo1ss

2. kesäkuuta 2010
  • 8. toukokuuta 2016
flyinmac sanoi: Käytämme standardia, jota olemme aina käyttäneet. Se, että joku muu päätti käyttää jotain muuta, ei tarkoita, että meidän on käytettävä sitä, mitä he käyttävät.

Muutamme tarpeen mukaan, kun olemme tekemisissä muiden maiden kanssa. Ja muut maat voivat muuttaa tarpeen mukaan työskennellessään kanssamme. Se on yksinkertainen muunnos.

Jos muu maailma päätti, että kalliolta hyppääminen on oikea asia, arvaa mitä, minä olen se kaveri, joka seisoo maassa ja elossa. Miksi??? Koska se on vienyt minut näin pitkälle elämässä, ja olen edelleen elossa.

Joillakin asioilla ei todellakaan ole väliä. Kerro tai jaa käyttämällä yleistä matematiikkaa, jonka jokainen 1. luokan oppilas osaa tehdä, ja se on valmis.

Joku henkilö jollain eristyneemmällä alueella käyttää todennäköisesti sormiaan ja käsiään mittaamiseen. Yritä vakuuttaa hänet, että hänen on käytettävä metristä viivainta. Miksi??? Hänen järjestelmänsä toimii hänelle. Jätä hänet rauhaan.

Kun mittaamme hevosia, käytämme käsiä... Se toimii hyvin. Se on nopea. Ja minun ei tarvitse ottaa mittanauhaa esiin.

Käytä mitä pidät. Käytä sitä, mikä on toiminut sinulle. Ja ketä kiinnostaa, mitä joku muu käyttää.

Anteeksi, jos sinun täytyy katsoa kättäsi ja kuvitella miltä 15 kättä voisi näyttää.

Metrinen muuntaminen on yksinkertaista matematiikkaa. Ei iso juttu. Laajenna napsauttamalla...
Yhdysvalloissa käytetyt keisarilliset järjestelmät ovat brittiläisen siirtomaan krapulaa. Olisi luullut, että he haluaisivat päästä eroon yhdestä viimeisistä linkeistä tuohon aikaan.
Reaktiot:sgtaylor5, Obi Wan Kenobi, Zagor13 ja 3 muuta

Strider 64

1. joulukuuta 2015
Detroitin esikaupunki
  • 8. toukokuuta 2016
Minulla ei henkilökohtaisesti olisi mitään ongelmaa siirtyä metrijärjestelmään, mutta täällä Yhdysvalloissa on paljon ihmisiä, jotka eivät pidä muutoksesta. Työskentelin ennen automaalien valmistajan laboratoriossa, jouduin käyttämään metriikkaa, koska meillä oli paljon kansainvälisiä asiakkaita. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia metriikkaan muuntamisen kanssa, ja luulen, että minulla ei olisi ongelmaa, jos joutuisin käyttämään metriikkaa koko ajan. Muistan kerran matkustaneeni Kanadan halki (New Yorkista Michiganiin) ja kun astuin ensimmäisen kerran moottoritielle, siinä luki 80 km/h ja vannon, että jokainen kanadalainen ajaa 80 mph tai nopeammin. Matkustin 80 km/h, kunnes eräs pieni vanha rouva zoomautui ohitseni ja ajattelin itsekseni, että minun pitäisi nopeuttaa liikennettä. Reaktiot:Sword86 ja b0dyr0ck2006 TO

korkea puu 50

6. helmikuuta 2014
  • 8. toukokuuta 2016
garirry sanoi: Okei kaverit, tämä on luultavasti minun vihainen 01.00 itseni, joka taas postaa tänne, mutta tämä on asia, joka on vaivannut minua nyt muutaman viikon. Julkaisen sen tänne, koska tiedän, että tämä on ensisijaisesti amerikkalaisten verkkosivusto, enkä tiedä kenestä muusta puhua tästä.


Okei, ensin lämpötila. Tiedämme kaikki kolme hyödyllistä lämpötilamittausta. Vain yksi on käytössä päivittäisessä käytössä, se on Celsius, ja kaikkialla maailmassa. Se on loogisin kolmesta, 0° on veden jäätymispiste, 100° on sen kiehumispiste, sen tietää jokainen puoliksi koulutettu ihminen. Vain KOLME maata käyttää yksinomaan Fahrenheitiä, ja yllätys yllätys, Yhdysvallat on yksi niistä. Miksi? Miksi se on välttämätöntä? Miksi käyttää järjestelmää, joka on täysin vanhentunut, jossa ei ole mitään järkeä (vesi jäätyy 32°:ssa ja sulaa 212°:ssa? joo, täysin järkevää), jota ei käytännössä kukaan muu käytä? Jopa, anteeksi tämä termi, itsepäiset maat, kuten Yhdistynyt kuningaskunta, käyttävät nyt yksinomaan ja ensisijaisesti Celsiusta. Jopa Kanada ja sen vaikutus maahan ei pakottanut sitä pitämään Fahrenheit-arvoa. Se ärsyttää minua, koska joka kerta kun joku sanoo 'ulkona on 60°!' Minun on googletettava ja muutettava se, koska se ei merkitse minulle mitään, enkä kommunikoi amerikkalaisten kanssa tarpeeksi vaivautuakseni sen oppimiseen. Voisin päästä eroon, jos sitä käytettäisiin vaihtokelpoisesti useissa maissa, mutta se ei ole, se on vanhentunut.

Toiseksi mittayksiköt. Toisaalta sinulla on planeetan loogisin järjestelmä, metrijärjestelmä. Yksinkertaista, jokainen yksikkö korreloi toistensa kanssa, ja on perusetuliitteet, jotka yksinkertaisesti jakavat tai kertovat luvut 10:n kerrannaisilla. Ja sanon nyt suoraan, imperiaaliset yksiköt ovat intuitiivisempia ja ovat silti jonkin verran loogisia. Kuitenkin, kun haluat tehdä jotain hieman monimutkaisempaa, siitä tulee ärsyttävää. Ei tuollaisella järjestelmällä voi mitään. Sinun on opittava valtava määrä sanoja ja kuinka kukin ne vastaavat toisiaan. Kuvittele, että sen sijaan, että sinun pitäisi käyttää kilotavuja, megatavuja, gigatavuja, teratavuja, käyttäisit levykkeitä, levyjä, asemia ja palvelimia. Vaikuttaa loogiselta vaihtoehdolta, mutta ne eivät toimi ollenkaan hyvin yhdessä ja sinun täytyy muistaa kaikki se paska. Jälleen kerran vain Yhdysvallat ja kaksi muuta pientä maata käyttävät yksinomaan tätä järjestelmää. Itse asiassa, kun ajattelin, että Yhdistynyt kuningaskunta on vastuussa samasta asiasta, kävi ilmi, että se on teknisesti tämän päivän tärkein mittausjärjestelmä (vaikka monet käyttävät edelleen toista), joten minun on todella annettava heille kunnia uskaltaa uhmata perinteistä järjestelmää. Jokainen kansainyhteisön maa on ottanut käyttöön SI:n, vaikka jotkut Kanadan kaltaiset tarjoavatkin sitä satunnaisesti. Vakavasti, miksi tehdä tämä? Toki, voin käsitellä sitä, se ei ole tyhmää tai mitään, mutta EI kun sitä käytetään virallisesti vain YKSESSÄ JUMALAN MAASSA (jätän tässä pois pienet maat, koska ne ovat yleensä hyvin pieniä ja niillä on hyvin vähän vaikutusta muuhun maailmasta).

Lopulta tämä suututtaa minua niin paljon, että haluan vain kuolla. Päivämääräjärjestelmä. Koko maailma käyttää jompaakumpaa, joko PP/KK/VVVV-järjestelmää (yleinen Euroopan maissa), joko VVVV/KK/PP-järjestelmää (yleinen Itä-Aasian maissa ja joissain muissa paikoissa). Molemmat ovat täysin hyviä, koska ne edustavat sopivaa tärkeysastetta. EI ole hienoa, kun yksittäinen maa tulee vain peitämään kaikkia ja tuomaan KK/PP/VVVV-järjestelmän, mikä sotkee ​​päivämäärän järjestyksen täysin. Kuukausi, sitten pieni osa kuusta ja sitten vuosi, jolloin kuukausi tapahtuu? MITÄ? Mitä järkeä siinä on? MIKSI SE ON TARPEEN? MIKSI epäloogisuus? Kestän 1. tammikuuta 2016 päivämääräjärjestelmän, koska se on lähempänä kielen ominaisuutta, mutta ei silloin, kun se on puhtaasti kirjoitettu muoto! Käytä vähintään VVVV/KK/PP, jos haluat säilyttää K/D-osan! Vakavasti!


Okei, ymmärrän, että tämä oli vähän tylsä. Mutta en voi hyväksyä sitä. En voi hyväksyä maata, jossa ihmiset ovat niin laiskoja ottamaan käyttöön järjestelmiä, jotka ovat ylivoimaisesti paljon kätevämpiä kuin mikä tahansa nykyinen, varsinkin kun otetaan huomioon, että olemme vuonna 2016, eikä parannuksia ole tehty tähän mennessä. Ja puhumattakaan, olen varma, että jotkut idiootit puolustavat tätä järjestelmää sanoen, että 'emme ole lampaita seuraamaan muita ihmisiä tuolla tavalla!'. No, sitten olet lammas omalle paskayhteisöllesi. ajatuksia? Voit toki kutsua aivopestyksi, jos niin uskot, mutta haluan vain huomauttaa, että vaikka olen kasvanut 24h-järjestelmässä ja vaihdoin kokonaan 12h-järjestelmään. Ja nyt olen (osittain) takaisin kello 24. Koko tämän ajan en ole juurikaan viettänyt aikaa ulkona. Kuinka tarkalleen voit todistaa tämän minua vastaan, jos se on tarkoituksesi? Joka tapauksessa, onko järkeviä ja puolueettomia selityksiä ja/tai puolustuksia? Kiitos. Laajenna napsauttamalla...
Sallikaa minun vastata kysymykseesi kysymyksellä. Mikä saa sinut ajattelemaan, että tapasi tehdä asioita on paras kaikille? Ainoa oikea vastaus kysymykseeni olisi 'ylimielisyys'.

Monet sisäiset ja ulkoiset konfliktit voitaisiin välttää, jos ihmiset vain eläisivät omaa elämäänsä ja välttyisivät murehtimasta muiden tekemisiä. Viimeksi muokattu: 8. toukokuuta 2016
Reaktiot:Tinmania, Benjamin Frost, TheBacklash ja 1 muu henkilö

Hookemfins

13. tammikuuta 2013
Florida
  • 8. toukokuuta 2016
70-luvulla USA:ssa oli push to go -metriikkaa. Se meni ohi valtavalla jysähdyksellä. Sitä ME käytämme ja käytämme jatkossakin.
Reaktiot:Benjamin Frost, TEWest, DoctorKrabs ja 1 muu henkilö

Huntn

5. toukokuuta 2008
Sumuiset vuoret
  • 8. toukokuuta 2016
garirry sanoi: Okei kaverit, tämä on luultavasti minun vihainen 01.00 itseni, joka taas postaa tänne, mutta tämä on asia, joka on vaivannut minua nyt muutaman viikon. Julkaisen sen tänne, koska tiedän, että tämä on ensisijaisesti amerikkalaisten verkkosivusto, enkä tiedä kenestä muusta puhua tästä.


Okei, ensin lämpötila. Tiedämme kaikki kolme hyödyllistä lämpötilamittausta. Vain yksi on käytössä päivittäisessä käytössä, se on Celsius, ja kaikkialla maailmassa. Se on loogisin kolmesta, 0° on veden jäätymispiste, 100° on sen kiehumispiste, sen tietää jokainen puoliksi koulutettu ihminen. Vain KOLME maata käyttää yksinomaan Fahrenheitiä, ja yllätys yllätys, Yhdysvallat on yksi niistä. Miksi? Miksi se on tarpeellista? Miksi käyttää järjestelmää, joka on täysin vanhentunut, jossa ei ole mitään järkeä (vesi jäätyy 32°:ssa ja sulaa 212°:ssa? joo, täysin järkevää), jota periaatteessa kukaan muu ei käytä? Jopa, anteeksi tämä termi, itsepäiset maat, kuten Yhdistynyt kuningaskunta, käyttävät nyt yksinomaan ja ensisijaisesti Celsiusta. Jopa Kanada ja sen vaikutus maahan ei pakottanut sitä pitämään Fahrenheit-arvoa. Se ärsyttää minua, koska joka kerta kun joku sanoo 'ulkona on 60°!' Minun on googletettava ja muutettava se, koska se ei merkitse minulle mitään, enkä kommunikoi amerikkalaisten kanssa tarpeeksi vaivautuakseni sen oppimiseen. Voisin päästä eroon, jos sitä käytettäisiin vaihtokelpoisesti useissa maissa, mutta se ei ole, se on vanhentunut.

Toiseksi mittayksiköt. Toisaalta sinulla on planeetan loogisin järjestelmä, metrijärjestelmä. Yksinkertaista, jokainen yksikkö korreloi toistensa kanssa, ja on perusetuliitteet, jotka yksinkertaisesti jakavat tai kertovat luvut 10:n kerrannaisilla. Ja sanon nyt suoraan, imperiaaliset yksiköt ovat intuitiivisempia ja ovat silti jonkin verran loogisia. Kuitenkin, kun haluat tehdä jotain hieman monimutkaisempaa, siitä tulee ärsyttävää. Ei tuollaisella järjestelmällä voi mitään. Sinun on opittava valtava määrä sanoja ja kuinka kukin ne vastaavat toisiaan. Kuvittele, että sen sijaan, että sinun pitäisi käyttää kilotavuja, megatavuja, gigatavuja, teratavuja, käyttäisit levykkeitä, levyjä, asemia ja palvelimia. Vaikuttaa loogiselta vaihtoehdolta, mutta ne eivät toimi ollenkaan hyvin yhdessä ja sinun täytyy muistaa kaikki se paska. Jälleen kerran vain Yhdysvallat ja kaksi muuta pientä maata käyttävät yksinomaan tätä järjestelmää. Itse asiassa, kun ajattelin, että Yhdistynyt kuningaskunta on vastuussa samasta asiasta, kävi ilmi, että se on teknisesti tämän päivän tärkein mittausjärjestelmä (vaikka monet käyttävät edelleen toista), joten minun on todella annettava heille kunnia uskaltaa uhmata perinteistä järjestelmää. Jokainen kansainyhteisön maa on ottanut käyttöön SI:n, vaikka jotkut Kanadan kaltaiset tarjoavatkin sitä satunnaisesti. Vakavasti, miksi tehdä tämä? Toki voin käsitellä sitä, se ei ole tyhmää tai mitään, mutta EI kun sitä virallisesti käytetään vain YKSESSÄ JUMALAN MAASSA (jätän tässä pois pienet maat, koska ne ovat yleensä hyvin pieniä ja niillä on hyvin vähän vaikutusta muuhun maailmasta).

Lopulta tämä suututtaa minua niin paljon, että haluan vain kuolla. Päivämääräjärjestelmä. Koko maailma käyttää jompaakumpaa, joko PP/KK/VVVV-järjestelmää (yleinen Euroopan maissa), joko VVVV/KK/PP-järjestelmää (yleinen Itä-Aasian maissa ja joissain muissa paikoissa). Molemmat ovat täysin hyviä, koska ne edustavat sopivaa tärkeysastetta. EI ole hienoa, kun yksittäinen maa tulee vain peitämään kaikkia ja tuomaan KK/PP/VVVV-järjestelmän, mikä sotkee ​​päivämäärän järjestyksen täysin. Kuukausi, sitten pieni osa kuusta ja sitten vuosi, jolloin kuukausi tapahtuu? MITÄ? Mitä järkeä siinä on? MIKSI SE ON TARPEEN? MIKSI epäloogisuus? Kestän 1. tammikuuta 2016 päivämääräjärjestelmän, koska se on lähempänä kielen ominaisuutta, mutta ei silloin, kun se on puhtaasti kirjoitettu muoto! Käytä vähintään VVVV/KK/PP, jos haluat säilyttää K/D-osan! Vakavasti!


Okei, ymmärrän, että tämä oli vähän tylsä. Mutta en voi hyväksyä sitä. En voi hyväksyä maata, jossa ihmiset ovat niin laiskoja ottamaan käyttöön järjestelmiä, jotka ovat ylivoimaisesti paljon kätevämpiä kuin mikä tahansa nykyinen, varsinkin kun otetaan huomioon, että olemme vuonna 2016, eikä parannuksia ole tehty tähän mennessä. Ja puhumattakaan, olen varma, että jotkut idiootit puolustavat tätä järjestelmää sanoen, että 'emme ole lampaita seuraamaan muita ihmisiä tuolla tavalla!'. No, sitten olet lammas omalle paskayhteisöllesi. ajatuksia? Voit toki kutsua aivopestyksi, jos niin uskot, mutta haluan vain huomauttaa, että vaikka olen kasvanut 24h-järjestelmässä ja vaihdoin kokonaan 12h-järjestelmään. Ja nyt olen (osittain) takaisin kello 24. Koko tämän ajan en ole juurikaan viettänyt aikaa ulkona. Kuinka tarkalleen voit todistaa tämän minua vastaan, jos se on tarkoituksesi? Joka tapauksessa, onko järkeviä ja puolueettomia selityksiä ja/tai puolustuksia? Kiitos. Laajenna napsauttamalla...

Rentoudu, Yhdysvalloissa käytetään molempia järjestelmiä, mutta väestö suosii edelleen englantilaista järjestelmää tuotteen tilavuuden ja painon suhteen. Vuosikymmeniä on puhuttu siirtymisestä kokonaan metriin, mutta sitä ei vain ole koskaan tapahtunut. Nautin gallonan maidon ja gallonan kaasun näkemisestä. Vaikka englanti on standardi elintarvikkeissa ja nesteissä painon ja tilavuuden suhteen, useimmissa (kaikissa?) kaupallisissa tuotteissa metrijärjestelmää käytetään valmistuksessa ja tieteessä. Ilmailussa, tieteessä ja valmistuksessa senttigratea käytetään.

Ja päivämäärä kirjoitetaan kummallakin tavalla, mutta en näe MITÄÄN syytä kirjoittaa vuosi ensin, lol. Päivä ja kuukausi ovat aikataulutuksen kannalta tärkeämpiä kuin vuosi, sanotko päivä/kuukausi tai kuukausi/päivä. Tässä ei ole muita todellisia argumentteja kuin henkilökohtainen mieltymys, miksi toinen on parempi kuin toinen.

Kirjoitan päivämäärän päiväksi/kuukaudeksi, koska jos käytän 8.5.16, voin välttää pilkun käyttämisen (kuten 8. toukokuuta 2016), mutta lausun sen silti 8. toukokuuta, koska se kuulostaa minusta paremmalta. Käytän kaikkia numeroita tietokoneen tiedostonimien lopussa, joissa haluan määrittää päivämäärän. Kirjoittaisin 050816 (kuukausi/päivä/vuosi) tai 0516 (kuukausi/vuosi). Loppujen lopuksi päivämäärän suhteen en näe mitään muuta argumenttia, joka pätee suuntaan tai toiseen, paitsi henkilökohtaisen mieltymyksen. Koko viestisi aikana näytät eniten jumiutuneelta tähän. Reaktiot:Plett ja Benjamin Frost

Cocktail

8. marraskuuta 2014
Vasen rannikko
  • 8. toukokuuta 2016
Ok, joten saatan olla tässä vähemmistössä, mutta olen tässä OP:n kanssa samaa mieltä. Lähinnä lämpötilan, painon ja etäisyyden perusteella.
Olen myös samaa mieltä siitä, että se olisi alussa iso tuska, mutta nestemittauksessa monet yritykset laittavat jo molemmat mittaukset astiaan. Toivon myös, että Yhdysvallat tekisi muutoksen, koska maailman teattereissa se olisi helpompaa kaikille. Mutta mikä tahansa mittaus, joka perustuu numeroon 10, on paljon helpompi kuin meidän keisarillinen järjestelmämme. Siitä puheen ollen, olemme käyttäneet metrijärjestelmää rahalle yli 200 vuotta. Minusta näyttää aika helpolta.
Reaktiot:Sword86, sgtaylor5, Obi Wan Kenobi ja 5 muuta

jalat

13. helmikuuta 2012
Perth, Länsi-Australia
  • 8. toukokuuta 2016
adrianlondon sanoi: 1 000 000 000 000? Laajenna napsauttamalla...


Lähes kaikki muut maat maailmassa, mukaan lukien Kiina.

Maailmassa on 7,4 miljardia ihmistä, kolme maata ei käytä metrijärjestelmää. 2 niistä on kolmannen maailman.

http://matadornetwork.com/abroad/metric-map-which-countries-dont-belong-with-the-others/


Ja niiden joukossa, jotka eivät käytä metrilukua, et edes käytä samoja mittoja gallonoille ja kuka tietää edes mitä muuta.


metricMap.jpg


Jokainen näistä maista ei aloittanut Metricillä, vaan jokainen niistä onnistui muuntamaan.
Reaktiot:sgtaylor5, grahamwright1, Breaking Good ja 3 muuta

Huntn

5. toukokuuta 2008
Sumuiset vuoret
  • 8. toukokuuta 2016
Mlrollin91 sanoi: Tiedätkö kuinka järjettömän vaikeaa olisi siirtää 300 miljoonaa ihmistä metrijärjestelmään? Se olisi kuin menisi kouluun uudestaan. Opimme yhden asian kasvaessamme ja siitä tulee toinen luonto. Sen muuttaminen jo oppimisen jälkeen olisi erittäin vaikeaa. Varsinkin vanhemmille sukupolville. Laajenna napsauttamalla...

Liioittelet ongelman, se on yksinkertaisempaa kuin englantilainen järjestelmä, ja ihmiset eivät menettäisi järkiään, jos heidän täytyisi ostaa litra maitoa. Suoraan sanottuna se ei olisi ollenkaan vaikeaa, vain nimikkeen vaihtamisen kustannuksella.
Reaktiot:Obi Wan Kenobi, arkkitehti ja throAU

jalat

13. helmikuuta 2012
Perth, Länsi-Australia
  • 8. toukokuuta 2016
Huntn sanoi: Liioittelet ongelman. Ihmiset eivät menettäisi järktään, jos heidän täytyisi ostaa litra maitoa. Suoraan sanottuna se ei olisi ollenkaan vaikeaa, vain nimikkeen vaihtamisen kustannuksella. Laajenna napsauttamalla...

Älä välitä siitä, että se on osoitettu olevan täysin mahdollista, jopa kaikki kolmannen maailman maat Afrikassa ovat onnistuneet siinä muualla kuin Liberiassa.
Reaktiot:Breaking Good ja Huntn

Huntn

5. toukokuuta 2008
Sumuiset vuoret
  • 8. toukokuuta 2016
Fancuku sanoi: Miksi sillä on sinulle väliä? Me käytämme sitä, mistä pidämme, ja sinä käytät sitä, mitä haluat käyttää. Näetkö meidän naivan, miksi käytät metrijärjestelmää?
Emme välitä siitä, mitä järjestelmää käytät, ja pidämme järjestelmästämme.

Mene nyt nukkumaan, koska kello on yksi yöllä (mikä on ironista, koska sinun olisi pitänyt sanoa 01:00 Reaktiot:Breaking Good

jalat

13. helmikuuta 2012
Perth, Länsi-Australia
  • 8. toukokuuta 2016
^ paitsi että imperial ei toimi 'yhtä hyvin' Reaktiot:Sword86 ja Breaking Good
  • 1
  • 2
  • 3
  • Mene sivulle

    Mennä
  • 28
Seuraava

Mene sivulle

MennäSeuraava Kestää